Pylová sbírka do středních škol jako nástroj pro ilustraci adaptace rostlin na způsob opylení
Název práce v češtině: | Pylová sbírka do středních škol jako nástroj pro ilustraci adaptace rostlin na způsob opylení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Reference pollen collection for high schools as a tool to illustrate plant pollination strategies |
Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Vojtěch Abraham, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 27.11.2024 |
Datum zadání: | 27.11.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.11.2024 |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce bude zkoumat, jak ve škole podat zadané téma a jak se vypořádat s potenciálními překážkami, na které může pylová analýza narážet mimo univerzitní laboratoře (příprava pylových zrn, určování pylu s využitím AI nebo DIY mikroskopů). Náplní bude výběr druhů do pylové sbírky a tvorba trvalých preparátů pro ilustraci adaptace rostlin na způsob opylení. Pylová úloha by měla být navržena pro určitý typ školy, neboť aplikovaný přístup na lesnických školách se může lišit od způsobu podání na všeobecných gymnáziích. Úloha o adaptaci rostlin na hmyzosprašnost a větrosprašnost nebo pozorování žlutého povlaku z kaluží je obecného charakteru a lze ji zařadit do různých škol. Návrh pylové úlohy může probíhat ve spolupráci s konkrétní střední školou, která pak s použitím diplomové práce žactvu začne pyl ukazovat. Ze stran uchazečů a uchazeček jsou určitě vítány jakékoliv další nápady. (Pyl je i forenzní metoda.) Očekávané dovednostipo absolvovánístudentské práce, uchazeč bude schopný: · určovat pylová zrna, zacházet s mikroskopy a laboratorní technikou · kriticky vybírat z akademických témat relevantní informace a předávat je žactvu skrze úlohy praktického pozorovaní biologických objektů |