Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Procedurální generování obsahu do tahové strategické hry
Název práce v češtině: Procedurální generování obsahu do tahové strategické hry
Název v anglickém jazyce: Procedural content generation for a turn-based strategy game
Klíčová slova: procedurální generování obsahu|strojové učení|neuronové sítě|genetické algoritmy
Klíčová slova anglicky: procedural content generation|machine learning|neural networks|genetic algoritms
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martin Pergel, Ph.D.
Řešitel: Bc. Pavel Šindelář - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.09.2022
Datum zadání: 22.09.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.10.2022
Datum a čas obhajoby: 06.09.2024 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.07.2024
Datum odevzdání tištěné podoby:17.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2024
Oponenti: RNDr. Jiří Švancara, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat zkoumáním různých způsobů procedurální tvorby obsahu a bude se snažit o co největší automatizaci. Generovaný obsah nebude mít za cíl napodobovat lidskou práci, nebo být realistický, ale cílem bude dosáhnout kvalitního herního zážitku. Uchazeč (po dohodě s vedoucím) vytipuje vhodné prostředky pro implementaci softwaru samočinně generujícího zejména mapy takové, aby některý z hráčů neměl přílišnou výhodu oproti ostatním. Řešitel se zaměří především na využití genetických algoritmů pro tento účel. Bude porovnávat a kombinovat jednotlivé vhodné přístupy. Funkčnost díla bude předvedena na projektu hry, kterou řešitel společně s dalšími kolegy vyvíjí jako ročníkový projekt.
Seznam odborné literatury
S. Russell: Artificial Intelligence A Modern Approach, ISBN 978-9332518698, Pearson India, 2013.

Tanya Short, Tarn Adams (Eds.) Procedural Generation in Game Design, ISBN 978-1498799195, CRC Press, 2017.

A.E. Eiben, J.E. Smith: Introduction to Evolutionary Computing, ISBN 978-3-662-44873-1, Springer, 2015.

Ch. M. Bishop: Pattern Recognition and Machine Learning 1st Edition, ISBN 978-8132209065 Springer India, 2013.

N. Shaker, J. Togelius, M. J. Nelson: Procedural Content Generation in Games, ISBN 9783319427140, Springer 2016.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK