Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Koncepce FG problematiky v současných českých učebnicích pro vyšší ročníky víceletých gymnázií: Stav a návrhy řešení.
Název práce v češtině: Koncepce FG problematiky v současných českých učebnicích pro vyšší ročníky víceletých gymnázií: Stav a návrhy řešení.
Název v anglickém jazyce: Conception of PG issue in the contemporary Czech textbook for higher classes of secondary grammar schools and high schools: Status and suggestions to improve
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: RNDr. Marek Křížek, Ph.D.
Řešitel: Mgr. Vendula Lukášová - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.04.2018
Datum zadání: 09.04.2018
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 25.05.2018
Oponenti: RNDr. Milada Matoušková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cíle práce
Primárním cílem práce je zhodnotit rozsah a náplň FG části v učebnicích pro vyšší ročníky víceletých gymnázií po roce 1989
1) Zjistit a zhodnotit požadavky na FG definované v rámci RVP a dalších odpovídajících dokumentů.
2) Zjistit a zhodnotit rozsah FG a podobu FG části (včetně dílčích disciplín) v učebnicích.
3) Zhodnotit aktuálnost témat a vývoj obsahu a FG termínů v čase.
4) Sumarizovat témata a termíny FG a zhodnotit vhodnost jejich výběru, korektnost definování.
5) Vyhodnocení a pojmenování aktuálních problémů, které současné učebnice a jejich FG částí provází, nastínit řešení s využitím vhodných zahraničních učebnic.

Použité pracovní metody, zájmové území, datové zdroje
Použité pracovní metody/postup:rešerše literatury, analýza pomocí jednoduché popisné statistiky.
krok: rešerše (zahraniční didaktické geografické časopisy), zda podobné hodnocení neproběhlo v jiných zemích a s jakými výsledky; krok: sumarizace a zhodnocení geomorfologických termínů ve studovaných učebnicích; zhodnocení dle definovaných kritérií; krok: vizualizace výsledků krok: určení nejlepší učebnice krok: doporučení pro učební texty
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK