Koncepce FG problematiky v současných českých učebnicích pro vyšší ročníky víceletých gymnázií: Stav a návrhy řešení.
Název práce v češtině: | Koncepce FG problematiky v současných českých učebnicích pro vyšší ročníky víceletých gymnázií: Stav a návrhy řešení. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Conception of PG issue in the contemporary Czech textbook for higher classes of secondary grammar schools and high schools: Status and suggestions to improve |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Marek Křížek, Ph.D. |
Řešitel: | Mgr. Vendula Lukášová - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 09.04.2018 |
Datum zadání: | 09.04.2018 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.05.2018 |
Oponenti: | RNDr. Milada Matoušková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Cíle práce
Primárním cílem práce je zhodnotit rozsah a náplň FG části v učebnicích pro vyšší ročníky víceletých gymnázií po roce 1989 1) Zjistit a zhodnotit požadavky na FG definované v rámci RVP a dalších odpovídajících dokumentů. 2) Zjistit a zhodnotit rozsah FG a podobu FG části (včetně dílčích disciplín) v učebnicích. 3) Zhodnotit aktuálnost témat a vývoj obsahu a FG termínů v čase. 4) Sumarizovat témata a termíny FG a zhodnotit vhodnost jejich výběru, korektnost definování. 5) Vyhodnocení a pojmenování aktuálních problémů, které současné učebnice a jejich FG částí provází, nastínit řešení s využitím vhodných zahraničních učebnic. Použité pracovní metody, zájmové území, datové zdroje Použité pracovní metody/postup:rešerše literatury, analýza pomocí jednoduché popisné statistiky. krok: rešerše (zahraniční didaktické geografické časopisy), zda podobné hodnocení neproběhlo v jiných zemích a s jakými výsledky; krok: sumarizace a zhodnocení geomorfologických termínů ve studovaných učebnicích; zhodnocení dle definovaných kritérií; krok: vizualizace výsledků krok: určení nejlepší učebnice krok: doporučení pro učební texty |