Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Demonstrace jako prostředek názornosti v chemickém vzdělávání
Název práce v češtině: Demonstrace jako prostředek názornosti v chemickém vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Demonstrations as an illustrative tool in chemistry education
Klíčová slova: demonstrace, žákovská demonstrace, přednášková demonstrace, modely, makroskopická analogie, názornost, nanosvět, výukové materiály, PowerPointová prezentace, pracovní listy, mezipředmětové úlohy
Klíčová slova anglicky: demonstration, students´ demonstration, lecture demonstration, models, macroscopic analogy, illustrative approach, nanoworld, educational materials, PowerPoint presentation, worksheets, interdisciplinary tasks
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.11.2010
Datum zadání: 11.11.2010
Datum a čas obhajoby: 18.09.2014 10:30
Datum odevzdání elektronické podoby:01.07.2014
Datum proběhlé obhajoby: 18.09.2014
Oponenti: doc. RNDr. Marta Klečková, CSc.
  doc. RNDr. Daniel Nižňanský, Dr.
 
 
Konzultanti: RNDr. Antonín Fejfar, CSc.
Předběžná náplň práce
Důležitým prvkem ve výuce chemie je experiment. Často se ale dostáváme k prezentaci jevů, které lze pouze s pomocí chemického experimentu demonstrovat jen obtížně. Pak lze využít moderní techniky a různých animací, videí a obecně multimediálních materiálů. I tyto cesty ale mohou mít svá omezení, protože někdy není potřebná technika dostupná, přílišné využívání techniky také může vést ke ztrátě zájmu u žáků. Alternativním přístupem tak může být využití různých demonstrací bezpoužití multimediální techniky, jako jsou např. modely apod. V tomto ohledu se práce bude zabývat vyhledáváním, koncepcí a vývojem různých demonstrací a metodiky k těmto demonstracím, které lze využít ve výuce na SŠ bez použití multimediální techniky. Dále se práce bude zabývat testováním vytvořených demonstrací přímo ve výuce na SŠ.
Předběžný plán práce:
1. rok: podrobná rešerše literatury a internetu včetně cizojazyčných stránek; hledání vzorových demonstrací, jejich ověřování, modifikace;
2. rok: vytipování problematických témat vhodných pro hledání a tvorbu nových demonstrací; koncepce a tvorba nových demonstrací;
3. rok: ověřování a testování vytvořených materiálů (list k demonstraci + metodika), mj. přímo ve výuce na SŠ
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK