Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Malíř Jakob Seisenegger a jeho portrétní tvorba v Čechách a na Moravě. S přihlédnutím k vývoji portrétní figurální malby v Záalpí
Název práce v češtině: Malíř Jakob Seisenegger a jeho portrétní tvorba v Čechách a na Moravě.
S přihlédnutím k vývoji portrétní figurální malby v Záalpí
Název v anglickém jazyce: The painter Jacob Seisenegger and his portrait paintings in Bohemia
and Moravia. With regard to the development of life size
portrait painting in the north of the Alps
Klíčová slova: Jakob Seisenegger, 16. století,portrétní tvorba, celofigurální portrét, šlechta
Klíčová slova anglicky: Jacob Seisenegger, 16th century, portrait creation, life size portrait, aristocracy
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav dějin křesťanského umění (26-UDKU)
Vedoucí / školitel: PhDr. Magdaléna Nespěšná Hamsíková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.11.2010
Datum zadání: 08.11.2010
Datum a čas obhajoby: 04.06.2012 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2012
Datum odevzdání tištěné podoby:18.04.2012
Datum proběhlé obhajoby: 04.06.2012
Oponenti: doc. PhDr. Martin Zlatohlávek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Předběžná osnova:
I. Úvod
II. Přehled literatury
III. Malíř Jakob Seisenegger
IV.Triptych pro Adama I. z Hradce
V. Portrét Vratislava z Pernštejna
VI. Portrét Viléma z Rožmberka
VII. Portrét Marie Těšínské
VIII. Portréty s nejasným autorstvím Jakoba Seiseneggera (Portrét Marie Manrique de Lara, portrét Bohunky z Rožmberka)
IX. Závěr
Seznam odborné literatury
BUKOLSKÁ Eva: Veduty na českých portrétech 16. a počátku 17. století. In: Umění XXXI, 1983, 516-520
BŮŽEK Václav / HRDLIČKA Josef: Dvory velmožů s erbem růže. Všední a sváteční dny posledních Rožmberků a pánů z Hradce. Praha 1997
Dějiny českého výtvarného umění II/1. Jarmila VACKOVÁ / Taťána PETRASOVÁ (ed.). Praha 1989
Encyklopedie českého výtvarného umění. Praha 1972, 452
HLOBIL Ivo / PETRŮ Jaroslav: Humanismus a raná renesance na Moravě. Praha 1992
KŘÍŽOVÁ Květa: K některým částem výzdoby renesančních interiérů zámku v Telči. In: Památky a příroda IX, 1979, 534-540
KUBÍKOVÁ Blanka: Interpretace dvojportrétu Marie Manrique Pernštejnské de Lara s nahým dítětem. Pozdní dílo Jakuba Seiseneggera, In: Umění LVI, 2008, 193-205
LÖCHER Kurt: Jakob Seisenegger. Hofmaler Kaiser Ferdinands I., München 1962
MACEK Josef: Jagellonský věk v českých zemích. Hospodářská základna a královská moc. Praha 1992
MACEK Josef: Jagellonský věk v českých zemích. Šlechta. Praha 1994
PEŠINA Jaroslav: O skupinovém portrétu české renesance. In: Umění IV, 1954, 269-295
PEŠINA Jaroslav: Paralipomena k dějinám českého malířství pozdní gotiky a renesance. Osm kapitol dodatků a oprav k české malbě deskové 1450?1550. In: Umění IV, 1967, 325?376
PEŠINA Jaroslav/ HOMOLKA Jaromír: K otázkám umění dunajské školy. In: Umění IV, 1966, 334-377
PETRŮ Jaroslav: Portrét Adama I. z Hradce a jeho ženy Anny z Rožmitálu. In: Umění III, 185, 193-203
ROYT Jan / ŠEDINOVÁ Hana: Slovník symbolů. Praha 1998
SEDLÁČEK August: Hrady, zámky, tvrze království českého. IV, Praha 1985
TURNER Jane: The Dictionary of Art. XXVIII, London- New York 1996.
Předběžná náplň práce
Tématem mé bakalářské práce je portrétní tvorba rakouského malíře Jakoba Seiseneggera (1505-po 1567) v Čechách a na Moravě. Jakob Seisenegger byl dvorním malířem především císaře Ferdinanda I. Habsburského. Jeho tvorba celofigurálních portrétů velmi přispěla k rozvoji této renesanční malby v 1. pol. 16. století v Čechách a na Moravě. Práce se pokusí představit malířovy šlechtické portréty dochované na našem území.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The topic of my bachelor work are portrait paintings of the Austrian painter Jakob Seisenegger (1505-after 1567) in Bohemia. Jakob Seisenegger was primarily the court painter of the emperor Ferdinand I of Habsburg. His creation of life size portraits contributed to the development of Renaissance painting in Bohemia and Moravia in the first half of the 16th century. In my work I try to present the still existing portraits of aristocrats in our country.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK