Výpočetní model zvířete určený pro výuku na SŠ
Název práce v češtině: | Výpočetní model zvířete určený pro výuku na SŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | A Computational Model of an Animal Designed for High-School Education |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.02.2010 |
Datum zadání: | 07.02.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 30.01.2012 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.12.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 09.12.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.01.2012 |
Oponenti: | Mgr. Rudolf Kadlec, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je tvorba programu pro podporu výuky biologie na středních školách, tzv. virtuální laboratoř. Program bude simulovat to, jak se některá zvířata učí. Za tím účelem dojde k navržení a implementaci výpočetního modelu simulujícího chování zvířete v omezeném prostředí. Model bude používat zpětněvazebné učení a bude jednoduše přenositelný na různé druhy zvířat a prostředí. Součástí práce je také provedení evaluace aplikace na studentech několika středních škol, kteří budou mít možnost model učit klasickým i operantním podmiňováním. Řešitel v rámci práce vyhodnotí účinky interakce s modelem na znalosti studentů v oblasti podmiňování zvířat. Grafika bude dodána externistou. |
Seznam odborné literatury |
Casella G., Berger R.L. (2001). Statistical Inference. Duxbury Press.
Dignum, F., Bradshaw, J., Silverman, B.G., Doesburg, W. (2009). Agents for Games and Simulations, Springer. Sweatt, J.D. (2003). Mechanisms of Memory, Academic Press. Watkins, C.J.C.H. (1989). Learning from Delayed Rewards. PhD thesis, Cambridge University, Cambridge, England. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je tvorba programu pro podporu výuky biologie na středních školách, tzv. virtuální laboratoř. Program bude simulovat to, jak se některá zvířata učí. Za tím účelem dojde k navržení a implementaci výpočetního modelu simulujícího chování zvířete v omezeném prostředí. Model bude používat zpětněvazebné učení a bude jednoduše přenositelný na různé druhy zvířat a prostředí. Součástí práce je také provedení evaluace aplikace na studentech několika středních škol, kteří budou mít možnost model učit klasickým i operantním podmiňováním. Řešitel v rámci práce vyhodnotí účinky interakce s modelem na znalosti studentů v oblasti podmiňování zvířat. Grafika bude dodána externistou. |