Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výpočetní model zvířete určený pro výuku na SŠ
Název práce v češtině: Výpočetní model zvířete určený pro výuku na SŠ
Název v anglickém jazyce: A Computational Model of an Animal Designed for High-School Education
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.02.2010
Datum zadání: 07.02.2010
Datum a čas obhajoby: 30.01.2012 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.12.2011
Datum odevzdání tištěné podoby:09.12.2011
Datum proběhlé obhajoby: 30.01.2012
Oponenti: Mgr. Rudolf Kadlec, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je tvorba programu pro podporu výuky biologie na středních školách, tzv. virtuální laboratoř. Program bude simulovat to, jak se některá zvířata učí. Za tím účelem dojde k navržení a implementaci výpočetního modelu simulujícího chování zvířete v omezeném prostředí. Model bude používat zpětněvazebné učení a bude jednoduše přenositelný na různé druhy zvířat a prostředí. Součástí práce je také provedení evaluace aplikace na studentech několika středních škol, kteří budou mít možnost model učit klasickým i operantním podmiňováním. Řešitel v rámci práce vyhodnotí účinky interakce s modelem na znalosti studentů v oblasti podmiňování zvířat. Grafika bude dodána externistou.
Seznam odborné literatury
Casella G., Berger R.L. (2001). Statistical Inference. Duxbury Press.

Dignum, F., Bradshaw, J., Silverman, B.G., Doesburg, W. (2009). Agents for Games and Simulations, Springer.

Sweatt, J.D. (2003). Mechanisms of Memory, Academic Press.

Watkins, C.J.C.H. (1989). Learning from Delayed Rewards. PhD thesis, Cambridge University, Cambridge, England.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je tvorba programu pro podporu výuky biologie na středních školách, tzv. virtuální laboratoř. Program bude simulovat to, jak se některá zvířata učí. Za tím účelem dojde k navržení a implementaci výpočetního modelu simulujícího chování zvířete v omezeném prostředí. Model bude používat zpětněvazebné učení a bude jednoduše přenositelný na různé druhy zvířat a prostředí. Součástí práce je také provedení evaluace aplikace na studentech několika středních škol, kteří budou mít možnost model učit klasickým i operantním podmiňováním. Řešitel v rámci práce vyhodnotí účinky interakce s modelem na znalosti studentů v oblasti podmiňování zvířat. Grafika bude dodána externistou.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK