Sledování očních pohybů ve virtuální realitě
Název práce v češtině: | Sledování očních pohybů ve virtuální realitě |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Eyetracking in virtual reality |
Klíčová slova: | Sledovanie pohľadu, priestorová navigácia, interakcia človeka s počítačom |
Klíčová slova anglicky: | Eye tracking, head tracking, spatial navigation, human-computer interaction |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 01.09.2009 |
Datum zadání: | 01.09.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2011 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.05.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 27.05.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2011 |
Oponenti: | doc. Mgr. Jiří Lukavský, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je propojit eyetracker I4Control s vhodným virtuálním prostředím, získat data o pozicích objektů, na které se uživatel v prostředí dívá, a tato data logovat v rozumném formátu. Jako virtuální prostředí lze zvolit např. projekt Pogamut nebo virtuální Blue Velvet Arenu. Student se rovněž pokusí informace získané z eyetrackeru propojit s informacemi získanými z headtrackeru. |
Seznam odborné literatury |
Dokumentace projektu Pogamut.
Burkert, O., Kadlec, R., Gemrot, J., Bída, M., Havlíček, J., Brom, C.: Jak rychle prototypovat chování umělých bytostí: Pogamut 2 In: Sborník příspěvků z ITAT (2007) Šupalová Iva: Orientace prostoru zkoumaná ve virtuální realitě. Diplomová práce, MFF UK 2009 Manuály eyetrackeru I4Control. |