Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Základní aspekty výuky chemie na středním stupni Waldorfských škol
Název práce v češtině: Základní aspekty výuky chemie na středním stupni Waldorfských škol
Název v anglickém jazyce: Basic aspects of chemical education at Waldorf schools of secondary level
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.03.2009
Datum zadání: 23.03.2009
Datum odevzdání elektronické podoby:23.06.2009
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2009
Oponenti: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zpracování popisu možností a zkušeností s výukou chemie na středních Waldorfských školách.
Seznam odborné literatury
Knihžně publikované zdroje:
CARLGREN, Frans. Výchova ke svobodě. Praha : Baltazar, 1991.
WIRZ, Daniel. Výchova začíná vztahem. Brno : Akademické nakladatelství Cerm, 2007.
STEINER, Rudolf. Všeobecná nauka o člověku jako základ pedagogiky. Semily : Opherus, 2003.
STEINER, Rudolf. Waldorfská pedagogika : Metodika a didaktika. Semily : Opherus, 2003.
STEINER, Rudolf. Waldorfská pedagogika : Seminární hodiny a přednášky k učebnímu plánu. Semily : Opherus, 2006.
JULIUS, Frits H. Stoffeswel und Menschenbildung : Chemie an einfachen Phänomenen dargestellt, Teil I Stuttgart : Verlag Freies Geistesleben, 1960.
JULIUS, Frits H. Grundlagen einer phänomenologischen Chemie : Stoffeswelt und Menschenbildung, Teil II. Stuttgart : Verlag Freies Geistesleben, 1965.
MACKENSEN, Manfred von. Prozesschemie aus spirituelem Ansatz. Kassel : [s.n.], 1997.
KRANICH, Ernst Michael. Chemie verstehen : Die Bedeutung der Elemente in Substanz. und Lebensprozessen. Stuttgart : Verlag Freies Geistesleben, 2005.

Doporučené časopisy:
Erziehungskunst
Waldorf science newsletter
Předběžná náplň práce
Popis možností a zkušeností s výukou chemie na středních Waldorfských školách a hrubé srovnání s výukou na "běžných školách".
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Description of possibilities and experience with education of chemistry at Waldorf schools of secondary level and short comparison with education at "typical czech" high schools
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK