Gesta a mimika virtualních postav v 3D světě
Název práce v češtině: | Gesta a mimika virtualních postav v 3D světě |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Gestures and facial expression of virtual humans in 3D worlds |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.10.2008 |
Datum zadání: | 13.02.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 15.09.2009 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.09.2009 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.09.2009 |
Oponenti: | RNDr. Jan Horáček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Pogamut 2 je IDE a sada knihoven pro programování chování agentů ve 3D
prostředí hry Unreal Tournament. V současné době Pogamut 2 neumožňuje ovládat avatara postavy v Unreal Tournamentu na úrovni gest a mimiky. Cílem práce je prozkoumat různé standardy pro definici gest a mimiky virtualních postav a jeden z těchto standardů částečně implementovat. |
Seznam odborné literatury |
Hannes Vilhjalmsson, Nathan Cantelmo, Justine Cassell, Nicolas E. Chafai Michael Kipp, Stefan Kopp, Maurizio Mancini, Stacy Marsella, Andrew N.Marshall, Catherine Pelachaud, Zsofi Ruttkay6, Kristinn R. Thórisson, Herwin van Welbergen, Rick J. van der Werf: The Behavior Markup Language: Recent Developments and Challenges. Proc. IVA 2006 (2006)
Sumedha Kshirsagar, Nadia Magnenat-Thalmann, Anthony Guye-Vuill?me, Daniel Thalmann, Kaveh Kamyab, Ebrahim Mamdani: Avatar Markup Language. Eigth Eurographics Workshop on Virtual Environments (2002) Dokumentace projektu Pogamut |
Předběžná náplň práce |
Pogamut 2 je IDE a sada knihoven pro programování chování agentů ve 3D
prostředí hry Unreal Tournament. V současné době Pogamut 2 neumožňuje ovládat avatara postavy v Unreal Tournamentu na úrovni gest a mimiky. Cílem práce je prozkoumat různé standardy pro definici gest a mimiky virtualních postav a jeden z těchto standardů částečně implementovat. |