Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Řízení příběhu pomocí Petriho sítí - integrace drama manageru do IVE
Název práce v češtině: Řízení příběhu pomocí Petriho sítí - integrace drama
manageru do IVE
Název v anglickém jazyce: Drama manager by means of Petri Nets - integration
Akademický rok vypsání: 2006/2007
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 31.10.2006
Datum zadání: 31.10.2006
Datum a čas obhajoby: 23.06.2008 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.06.2008
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2008
Oponenti: RNDr. Ondřej Šerý, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
IVE je simulátor virtuálních lidí vyvinutý na MFF UK. Hlavní cíle postav jsou v tuto chvíli aktivovány podle fixního harmonogramu. Cílem práce je vytvořit pro IVE "drama manager", který bude aktivovat cíle postav a jinými způsoby měnit virtuální svět podle osnovy příběhu. Osnovy půjde specifikovat ve variantě Petriho sítí. Příběhy budou moci být interaktivní, tedy ovlivňované uživatelem (který nemusí být nutně representován ve světě prostřednictvím avatara).
Druhou část vytvoří Adam Abonyi.

Pan Balaš bude zodpovědný za integraci drama manageru vytvořeného panem Abonyim, do IVE. Součástí této práce je navržení a implementace mechanismů, kterými bude moci ovlivňovat drama manager virtuální svět.
Součástí práce bude dále porovnání způsobů, jakými obecně mohou komponenty pro řízení příběhu ovlivňovat virtuální svět.
Drama manager bude otestován ukázkovým příběhem.

Seznam odborné literatury
Brom, C., Abonyi A.: Petri-Nets for Game Plot. In: Proceedings of AISB – Artificial Intelligence and Simulation Behaviour Convention, Bristol (2006) 6 - 13

Marc Cavazza, Fred Charles, and S. J. Mead. Interacting
with Virtual Characters in Interactive
Storytelling. ACM Joint Conference on
Autonomous Agents and Multi-Agent Systems,
Bologna, Italy, 318 – 325, 2002.

Ruth S. Aylett, S. Louchart, J. Dias, A. Paiva, M.
Vala. FearNot! – An Experiment in Emergent
Narrative. Proceedings of Intelligent Virtual
Agents, 305–316, 2005.

André Silva, Guilherme Raimundo, and Ana Paiva.
Tell Me That Bit Again... Bringing Interactivity
to a Virtual Storyteller. Proceedings of Virtual
Storytelling II, 146–155, 2003.

Stéphane Natkin and Liliana Vega. Petri Net Modelling
for the Analysis of the Ordering of Actions
in Computer Games. Proceedings of
Game-ON, 82–92, 2003.

Michael Mateas. Interactive Drama, Art and Artificial
Intelligence. Ph.D. Dissertation. Department
of Computer Science, Carnegie Mellon
University, 2002.

AI Game Wisdom III.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK