Představy studentů o vztahu síly a pohybu
Název práce v češtině: | Představy studentů o vztahu síly a pohybu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Intuitive ideas of students about force and motion |
Akademický rok vypsání: | 2006/2007 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Dana Mandíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.11.2006 |
Datum zadání: | 06.11.2006 |
Datum a čas obhajoby: | 11.09.2007 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.09.2007 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.09.2007 |
Oponenti: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Prostudovat literaturu týkající se dosavadních výzkumů intuitivních představ v dané oblasti a shrnout jejich výsledky.
2. Provést formou testu průzkum představ studentů 1. a 2. ročníků fyzikálních oborů na MFF UK o vztahu síly a pohybu. Zpracovat a shrnout výsledky a porovnat je s výsledky obdobného průzkumu provedeného v roce 1983. |
Seznam odborné literatury |
[1] Hejnová, D.: Představy studentů o základních vlastnostech makroskopických těles. Diplomová práce. Praha, MFF UK 1984
[2] Mandíková, D.: Intuitivní představy o pohybu a síle. Disertační práce. Praha, MFF UK 1990 [3] Mandíková, D.: Intuitivní představy o pohybu a síle II. MFI, 15, 2006, č.10 [4] Mandíková, D.: Intuitivní představy o pohybu a síle I. MFI, 15, 2006, č.6 [5] Nachtigall, D.: Vorstellungen im Bereich der Mechanik. In: Naturwissenschaften im Unterricht. Physik/Chemie, 34, 1986, č.13 [6] Driver, R., Squires, A., Rushford, P., Wood-Robinson, V.: Making Sense of Secondary Science. Routledge Falmer, New York, 2003. |
Předběžná náplň práce |
V rámci práce bude proveden formou testu průzkum představ studentů MFF UK o vztahu síly a pohybu. Výsledky budou porovnány s výsledky obdobného průzkumu provedeného v roce 1983. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The work will deal with intuitive ideas of students about force and motion. There will be done a reseach of this ideas among students of MFF UK. The results of this research will be compared with results of similar research from the year 1983. |