Analýza hry Gobblet prostředky umělé inteligence
Název práce v češtině: | Analýza hry Gobblet prostředky umělé inteligence |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Gobblet game from the point of artificial intelligence |
Akademický rok vypsání: | 2005/2006 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Marta Vomlelová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 09.11.2005 |
Datum zadání: | 09.11.2005 |
Datum a čas obhajoby: | 17.09.2008 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.09.2008 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.09.2008 |
Oponenti: | Mgr. Vladan Majerech, Dr. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je analýza hry Gobblet pomocí prostředků umělé inteligence.
Základním experimentem bude aplikace hrubé síly ve formě některé verze alfa-beta prořezávání MiniMax algoritmu. Algoritmus bude dál zefektivňován prostředky UI dle volby studenta (prohledávání hrozeb, tabulka koncovek, heuristiky na uspořádání tahů, jiné prohledávací algoritmy). Pokud samotné alfa-beta prořezávání hru vyřeší, bude práce doplněna o experimenty s použitím strojového učení na rozpoznání vyhrávajících a prohrávajících pozic. |
Seznam odborné literatury |
Pravidla hry (http://www.educationallearninggames.com/how-to-play-gobblet-game-rules.asp)
S. Russel, P. Norvig: Artificial Intelligence: A Modern Approach,2002 Prentice Hall, Thomas Thomsen (2000), Lambda-search in game trees -- with application to Go. ICGA Journal, 23 (4), December 2000, pp.203-217 M. Buro: From simple features to sophisticated evaluation functions. (1999) In H.J. van den Herik and H. Iida, editors, Computers and Games, Proceedings CG'98, LNCS 1558, Springer Verlag, pp. 126-145 M. Buro: Improving heuristic mini-max search by supervised learning (2002), Artifical Intelligence 134, pp. 85-99 H.Herink, J. Uiterwijk, J. Rijswijck: Games solved: Now and in the future, Artificial Intelligence 134 (2002), pp. 277-311 |