Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Změny image Polska jako turistického cíle pro české návštěvníky
Název práce v češtině: Změny image Polska jako turistického cíle pro české návštěvníky
Název v anglickém jazyce: The changes of Image of Poland as a tourist destination for Czech visitors
Klíčová slova: cestovní ruch; Polsko; image; percepce
Klíčová slova anglicky: tourism; Poland; image; perception
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jiří Vágner, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 17.06.2025
Datum zadání: 17.06.2025
Forma studia: prezenční
Zásady pro vypracování
Geografie cestovního ruchu
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zhodnotit procesy a změny v percepci Polska jako turistické destinace mezi českými návštěvníky. V posledních letech je patrný rostoucí zájem o tuto zemi, který se projevuje nejen nárůstem českých návštěvníků, ale zřejmě i rozšířením spektra navštěvovaných lokalit.
Práce reflektuje disertační práci Ewy Moniky Kubín, která se tomuto tématu již věnovala v letech 2011 a 2012 a poslouží jako výchozí bod k porovnání změn v cestovním ruchu Polska z pohledu Čechů za uplynulých 13 let. Zvláštní pozornost bude věnována ověření tehdejších predikcí vývoje vztahu Čechů k Polsku a analýze případných odchylek od očekávaného vývoje.
Předmětem práce bude kombinace kvantitativní analýzy dat dostupných ze statistických úřadů Česka a Polska a cestovních kanceláří týkající se délky pobytů, počtů návštěvníků a typů vycestování, a kvalitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření mezi mladými Čechy. Výsledky budou předloženy formou SWOT analýzy, jejíž podstatou bude identifikovat klíčové faktory atraktivity a bariéry spojené s cestováním do Polska z pohledů Čechů.
Součástí práce bude také prostorová analýza atraktivních turistických oblastí v Polsku a jejich případných proměn a přesunů v čase. Dílčím cílem práce taktéž bude posoudit, zdali se jedná skutečně o rostoucí trend specifický pro Česko nebo obecně o širší regionální či nadregionální fenomén. Práce se rovněž dotkne otázky vnímání Polska v českém veřejném prostoru


 
Univerzita Karlova | Informační systém UK