Změny image Polska jako turistického cíle pro české návštěvníky
Název práce v češtině: | Změny image Polska jako turistického cíle pro české návštěvníky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The changes of Image of Poland as a tourist destination for Czech visitors |
Klíčová slova: | cestovní ruch; Polsko; image; percepce |
Klíčová slova anglicky: | tourism; Poland; image; perception |
Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jiří Vágner, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 17.06.2025 |
Datum zadání: | 17.06.2025 |
Forma studia: | prezenční |
Zásady pro vypracování |
Geografie cestovního ruchu |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je zhodnotit procesy a změny v percepci Polska jako turistické destinace mezi českými návštěvníky. V posledních letech je patrný rostoucí zájem o tuto zemi, který se projevuje nejen nárůstem českých návštěvníků, ale zřejmě i rozšířením spektra navštěvovaných lokalit. Práce reflektuje disertační práci Ewy Moniky Kubín, která se tomuto tématu již věnovala v letech 2011 a 2012 a poslouží jako výchozí bod k porovnání změn v cestovním ruchu Polska z pohledu Čechů za uplynulých 13 let. Zvláštní pozornost bude věnována ověření tehdejších predikcí vývoje vztahu Čechů k Polsku a analýze případných odchylek od očekávaného vývoje. Předmětem práce bude kombinace kvantitativní analýzy dat dostupných ze statistických úřadů Česka a Polska a cestovních kanceláří týkající se délky pobytů, počtů návštěvníků a typů vycestování, a kvalitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření mezi mladými Čechy. Výsledky budou předloženy formou SWOT analýzy, jejíž podstatou bude identifikovat klíčové faktory atraktivity a bariéry spojené s cestováním do Polska z pohledů Čechů. Součástí práce bude také prostorová analýza atraktivních turistických oblastí v Polsku a jejich případných proměn a přesunů v čase. Dílčím cílem práce taktéž bude posoudit, zdali se jedná skutečně o rostoucí trend specifický pro Česko nebo obecně o širší regionální či nadregionální fenomén. Práce se rovněž dotkne otázky vnímání Polska v českém veřejném prostoru |