Implementace chování nepřátel v souls-like hře v Unreal Engine
Název práce v češtině: | Implementace chování nepřátel v souls-like hře v Unreal Engine |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Implementation of enemy behavior in a souls-like game in Unreal Engine |
Klíčová slova: | Umělá inteligence|Umělé bytosti|Unreal Engine |
Klíčová slova anglicky: | Artificial intelligence|Human-like artificial agents|Unreal Engine |
Akademický rok vypsání: | 2025/2026 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Vojtěch Černý |
Řešitel: | |
Konzultanti: | Mgr. Peter Guba |
Zásady pro vypracování |
Cílem této diplomové práce je analyzovat přístupy k tvorbě umělé inteligence nepřátel v souls-like hrách se zaměřením na chování bossů. Součástí práce je také prozkoumání dostupných nástrojů pro tvorbu AI v herním enginu Unreal Engine. Na základě získaných poznatků bude navržena a implementována jednoduchá souls-like hra, ve které budou porovnány různé typy umělé inteligence nepřátel. |
Seznam odborné literatury |
THOMPSON, Tommy. The AI of Dark Souls [online]. AI and Games, 18. června 2024. Dostupné z: https://www.aiandgames.com/p/the-ai-of-dark-souls
GUZSVINECZ, Tibor. The Soulsification of video games. Multimedia Tools and Applications [online]. 18. června 2024. ISSN 1573-7721. Dostupné z: https://doi.org/10.1007/s11042-024-19628-4 BOUZY, Bruno, Tristan CAZENAVE, Vincent CORRUBLE, Olivier TEYTAUD. Artificial Intelligence for Games, in A Guided Tour of Artificial Intelligence Research. Volume 2: AI Algorithms. Cham: Springer, 2020, s. 313–337. ISBN 978-3-030-06163-0. BYCER, Josh. What Everyone Gets Wrong about Soulslike Design. GameDeveloper [online]. 20. srpna 2020. Dostupné z: https://www.gamedeveloper.com/design/what-everyone-gets-wrong-about-soulslike-design BAILES, Jon. Dark Souls’ influence on game design refuses to die: A decade on, From Software’s classic continues to inspire a generation of developers [online]. November 2021. Dostupné z: https://www.pcgamesn.com/dark-souls-remastered/influence-surge-thymesia-eldest-souls EPIC GAMES. Artificial Intelligence in Unreal Engine [online]. Dostupné z: https://dev.epicgames.com/documentation/en-us/unreal-engine/unreal-engine-5-5-documentation LI, Zhenyu George. Unreal Engine 5 Game Development with C++ Scripting: Become a professional game developer and create fully functional, high-quality games. Birmingham: Packt Publishing, 2023. ISBN 978-1-80461-393-1. |