Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výuka fyziky pro sluchově postižené v ČR
Název práce v češtině: Výuka fyziky pro sluchově postižené v ČR
Název v anglickém jazyce: Teaching physics to the hearing impaired in the Czech Republic
Klíčová slova: sluchově postižení|výuka fyziky|pozorování výuky
Klíčová slova anglicky: hearing impaired|physics teaching|teaching observation
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Dana Mandíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.03.2025
Datum zadání: 11.03.2025
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.03.2025
Datum a čas obhajoby: 19.06.2025 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2025
Oponenti: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1) Seznámit se s typy sluchových vad, jejich klasifikací a možnostmi jejich kompenzace.
2) Zjistit, jak je organizováno vzdělávání sluchově postižených v České republice. Identifikovat speciální školy pro sluchově postižené a zjistit, na kterých z nich je vyučována fyzika.
3) Seznámit se s přístupy k vzdělávání sluchově postižených ve Spojených státech amerických.
4) Navrhnout a vytvořit záznamový arch pro pozorování výuky fyziky u sluchově postižených.
5) Provést pozorování v hodinách fyziky pro sluchově postižené na vybraných základních a středních školách v ČR a v USA.
6) Zpracovat a shrnout výsledky pozorování, ukázat na silné a slabé stránky výuky v obou zemích. Navrhnout inspirativní prvky z amerického systému pro zkvalitnění výuky fyziky pro sluchově postižené v ČR.
Seznam odborné literatury
[1] Havelková, Pavlína. Nedoslýchavý člověk v procesu edukace. 2017. Dipl. pr., Karlova univerzita, Pedagogická fakulta. Dostupné online: https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/85226/DPTX_2015_1_11410_0_471294_0_175261.pdf.
[2] Hricová, L. Komunikační kompetence žáků a učitelů na základních školách pro sluchově postižené. 2011. Dis. pr. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Dostupné online: https://is.muni.cz/th/b1gms/disertace-hricova-final.pdf.
[3] Klozar, J. Speciální otorinolaryngologie. Galén, 2005.
[4] Žák, V. Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky. Pedagogika, 58(1), 2008, 61–72.
[5] Žák, V. Kvalita výuky fyziky dvojí perspektivou — porovnání pohledů výzkumníka a učitele. Pedagogika, 64(1), 2014, 66—80.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK