Etické aspekty inkluze ve školství
Název práce v češtině: | Etické aspekty inkluze ve školství |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Ethical aspects of inclusion in education |
Klíčová slova: | Inkluze, etika, školství, znevýhodnění, hodnocení |
Klíčová slova anglicky: | inclusion, ethics, education, disadvantage, evaluation |
Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra filosofie a práva (26-KFP) |
Vedoucí / školitel: | prof. doc. Dr. Ing. Tomáš Machula, Th.D., Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 27.01.2025 |
Datum zadání: | 08.02.2025 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.02.2025 |
Zásady pro vypracování |
Popsat a zhodnotit, jaké výhody a nevýhody má inkluze ve školství. Soustředit se na filosofické a etické hledisko problému.
|
Seznam odborné literatury |
Booth, T., Ainscow, M. (2007). Ukazatel inkluze: Rozvoj učení a zapojení ve školách, Praha: Rytmus o.s.
Svoboda, Z., Zilcher, L. (2015). Inkluzivní vzdělávání: Studijní opora - vzdělávací modul pro koordinátory inkluze. Ústí nad Labem: PF UJEP. Šmelová, E., Souralová, E., Petrová, A. (2017). Společenské aspekty inkluze. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Vaďurová, H. (2009). Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání. Brno: Masarykova Univerzita. J. R. Searle, Mysl, mozek a věda (1999). Praha: Mladá fronta Anzenbacher, Arno: Úvod do etiky (1994). Praha: Zvon Singer, Peter. Praktická etika (2024). Praha: Karolinum Sokol, Jan. Etika, život, instituce (2014). Praha: Vyšehrad Fischer, O. (2021). Profesionalita, ctnosti a etika povolání. Praha: Karolinum Boutrid, A., & Martin, S. (2023). A Comparative Study of Teacher Education Programs Embedding Ethics Education into Curriculum. In Ethics and Integrity in Teacher Education (pp. 55-69). Cham: Springer International Publishing. Forster, D., & Maxwell, B. (2022). Using Codes of Professional Ethics and Conduct in Teacher Education: Pitfalls and Best Practice. In Ethics and Integrity in Teacher Education (pp. 25-42). Cham: Springer International Publishing Koubková, G. (2017). Etické kodexy v učitelské profesi. (Bakalářská práce). Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání |
Předběžná náplň práce |
Etická pozitiva i negativa dopadu inkluze
Připravenost školského systému na inkluzi Návrhy podporující úlohu inkluze ve školství, pro její lepší fungování Srovnání situace u nás a ve světě |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
ethical positives and negatives impact of inclusion
preparedness of czech school system for inclusion how to improve an inclusion, what to do for its beter working comparison of the situation in our country and in the world |