Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Etické aspekty inkluze ve školství
Název práce v češtině: Etické aspekty inkluze ve školství
Název v anglickém jazyce: Ethical aspects of inclusion in education
Klíčová slova: Inkluze, etika, školství, znevýhodnění, hodnocení
Klíčová slova anglicky: inclusion, ethics, education, disadvantage, evaluation
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra filosofie a práva (26-KFP)
Vedoucí / školitel: prof. doc. Dr. Ing. Tomáš Machula, Th.D., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.01.2025
Datum zadání: 08.02.2025
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.02.2025
Zásady pro vypracování
Popsat a zhodnotit, jaké výhody a nevýhody má inkluze ve školství. Soustředit se na filosofické a etické hledisko problému.

Seznam odborné literatury
Booth, T., Ainscow, M. (2007). Ukazatel inkluze: Rozvoj učení a zapojení ve školách, Praha: Rytmus o.s.
Svoboda, Z., Zilcher, L. (2015). Inkluzivní vzdělávání: Studijní opora - vzdělávací modul pro koordinátory inkluze. Ústí nad Labem: PF UJEP.
Šmelová, E., Souralová, E., Petrová, A. (2017). Společenské aspekty inkluze. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Vaďurová, H. (2009). Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání. Brno: Masarykova Univerzita.
J. R. Searle, Mysl, mozek a věda (1999). Praha: Mladá fronta
Anzenbacher, Arno: Úvod do etiky (1994). Praha: Zvon
Singer, Peter. Praktická etika (2024). Praha: Karolinum
Sokol, Jan. Etika, život, instituce (2014). Praha: Vyšehrad
Fischer, O. (2021). Profesionalita, ctnosti a etika povolání. Praha: Karolinum
Boutrid, A., & Martin, S. (2023). A Comparative Study of Teacher Education Programs Embedding Ethics Education into Curriculum. In Ethics and Integrity in Teacher Education (pp. 55-69). Cham: Springer International Publishing.
Forster, D., & Maxwell, B. (2022). Using Codes of Professional Ethics and Conduct in Teacher Education: Pitfalls and Best Practice. In Ethics and Integrity in Teacher Education (pp. 25-42). Cham: Springer International Publishing
Koubková, G. (2017). Etické kodexy v učitelské profesi. (Bakalářská práce). Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání
Předběžná náplň práce
Etická pozitiva i negativa dopadu inkluze
Připravenost školského systému na inkluzi
Návrhy podporující úlohu inkluze ve školství, pro její lepší fungování
Srovnání situace u nás a ve světě
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
ethical positives and negatives impact of inclusion
preparedness of czech school system for inclusion
how to improve an inclusion, what to do for its beter working
comparison of the situation in our country and in the world
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK