Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití 3D tištěných modelů pro konceptuální porozumění žáků ve výuce geografie
Název práce v češtině: Využití 3D tištěných modelů pro konceptuální porozumění žáků ve výuce geografie
Název v anglickém jazyce: The use of 3D printed models for pupils' conceptual understanding in geography education
Klíčová slova: 3D model, konceptuální porozumění, pedagogická intervence, efektivita výuky, postoje učitelů, geografické vzdělávání
Klíčová slova anglicky: 3D model, conceptual understanding, educational intervention, teaching effectiveness, teacher perspective, geographical education
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.09.2024
Datum zadání: 01.10.2024
Konzultanti: doc. RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
Seznam odborné literatury
COCKRELL, J., PETCOVIC, H. L. (2022): Teaching topography using 3D printed terrain in an introductory earth science course: A pilot study. Journal of Geoscience Education, 70, 1, 2–12.
DART, S., LIM, J. (2023): Three-Dimensional Printed Models for Teaching and Learning Structural Engineering Concepts: Building Intuition by Physically Connecting Theory to Real Life. Journal of Civil Engineering Education, 149 (2).
FORD, S., MINSHALL, T. (2019): Invited Review Article: Where and how 3D printing is used in teaching and education. Additive Manufacturing, 25 (1), 131–150.
GUTIERREZ, J., AKCIZ, S., BURZSTYN, N., NICHOLS, K., THURMOND, J. (2023): Testing the efficacy of 3D-printed geologic models as tools for fostering spatial visualization abilities. International Geology Review, 65(8), 1320–1330.
HOROWITZ, S., SCHULTZ, S. (2013): Printing Space: Using 3D Printing of Digital Terrain Models in Geosciences Education and Research. Journal of Geoscience Education, 62 (1), s. 138–145.
HOWELL, M., BOOTH, CH., SIKICH, S., HELIKAR, T., DIJK, K., ROSTON, R., COUCH, B. (2020): Interactive learning modules with 3D printed models improve student understanding of protein structure–function relationships. Biochemistry and Molecular Biology Education, 48(4), 356–368.
OSWALD, C., RINNER, C., ROBINSON, A. (2019): Applications of 3D Printing in Physical Geography Education and Urban Visualization. The International Journal for Geographic Information and Geovisualization. 54 (4), s. 278-287.
ROY, D., BRINE, J. (2017): 3D printing for multidisciplinary education: a technology with diverse potentional, International Technology, Education and Development Conference.
SMIAR, K., MENDEZ, J.(2016): Creating and Using Interactive, 3D-Printed Models to Improve Student Comprehension of the Bohr Model of the Atom, Bond Polarity, and Hybridization. Journal of Chemical Education. 93 (9), s. 1591-1594.
WANG, C., YAP, J. B. H., LI, H., CHUA, J., ABDUL-RAZAK, A. S., MOHD-RAHIM, F. A. (2018): Topographical survey engineering education retrofitted by computer-aided 3D-printing. Computer Applications in Engineering Education, 26, 6, 2116–2130.
Předběžná náplň práce
Hlavním cílem disertační práce je identifikovat vzdělávací potenciál 3D modelů a charakterizovat jejich vliv na konceptuální porozumění u žáků základních škol, a to na příkladu vybraných geografických konceptů.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK