Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Porozumění vybraným stereometrickým pojmům na konci střední školy
Název práce v češtině: Porozumění vybraným stereometrickým pojmům na konci střední školy
Název v anglickém jazyce: Understanding of selected stereometry concepts at the end of upper secondary school
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce:
Ústav: Katedra didaktiky matematiky (32-KDM)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc.
Řešitel: Eliška Jordáková - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.04.2024
Datum zadání: 04.04.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.04.2024
Zásady pro vypracování
Studentka vypracuje analýzu alespoň tří sérií učebnic matematiky pro střední školy, a to především z hlediska konceptuálních znalostí. Na základě této analýzy vypracuje a zadá test určený žákům v posledním ročníku čtyřletých středních škol. Test bude zkoumat porozumění vybraným stereometrickým pojmům. Studentka se ve své práci zaměří na identifikaci problémů, tj. žákovských chyb a miskoncepcí.
Seznam odborné literatury
Rittle-Johnson, B. (2019). Iterative Development of Conceptual nad Procedural Knowledge in Mathematics Learning and Instruction. In J. Dunlosky & K. A. Rawson (eds.) Cognition and Education. Cambridge University Press.
Kiselev, A. P. (2008). Kiselev’s Geometry: Book II, Stereometry. Sumizdat, USA.
Učebnice matematiky pro čtyřleté střední školy.
Rittle-Johnson, B., Siegler, R. S. and Alibali, M. W. (2001). Developing conceptual understanding and procedural skill in mathematics: An iterative process. Journal of Educational Psychology, vol. 93, no. 2, pp. 346–362. https://doi.org/10.1037/0022-0663.93.2.346.


 
Univerzita Karlova | Informační systém UK