Porozumění vybraným stereometrickým pojmům na konci střední školy
Název práce v češtině: | Porozumění vybraným stereometrickým pojmům na konci střední školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Understanding of selected stereometry concepts at the end of upper secondary school |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra didaktiky matematiky (32-KDM) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. |
Řešitel: | Eliška Jordáková - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.04.2024 |
Datum zadání: | 04.04.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.04.2024 |
Zásady pro vypracování |
Studentka vypracuje analýzu alespoň tří sérií učebnic matematiky pro střední školy, a to především z hlediska konceptuálních znalostí. Na základě této analýzy vypracuje a zadá test určený žákům v posledním ročníku čtyřletých středních škol. Test bude zkoumat porozumění vybraným stereometrickým pojmům. Studentka se ve své práci zaměří na identifikaci problémů, tj. žákovských chyb a miskoncepcí. |
Seznam odborné literatury |
Rittle-Johnson, B. (2019). Iterative Development of Conceptual nad Procedural Knowledge in Mathematics Learning and Instruction. In J. Dunlosky & K. A. Rawson (eds.) Cognition and Education. Cambridge University Press.
Kiselev, A. P. (2008). Kiselev’s Geometry: Book II, Stereometry. Sumizdat, USA. Učebnice matematiky pro čtyřleté střední školy. Rittle-Johnson, B., Siegler, R. S. and Alibali, M. W. (2001). Developing conceptual understanding and procedural skill in mathematics: An iterative process. Journal of Educational Psychology, vol. 93, no. 2, pp. 346–362. https://doi.org/10.1037/0022-0663.93.2.346. |