Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zkušenosti běžné veřejnosti s poskytováním laické první pomoci
Název práce v češtině: Zkušenosti běžné veřejnosti s poskytováním laické první pomoci
Název v anglickém jazyce: Experiences of the General Public with Providing Lay First Aid
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radim Kuba, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.11.2024
Datum zadání: 09.12.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.12.2024
Zásady pro vypracování
Od zájemce o dané téma se předpokládá hlubší zájem o problematiku laické první pomoci a v průběhu zpracovávání práce absolvování níže uvedených předmětů a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu. Jedná se jednak o předměty zaměřené poskytování laické první pomoci, aspekty krizové komunikace, tak i o pokročilejší kurzy typu Zdravotník zotavovích akcí/Člen první pomoci. Nedílnou součástí by mělo být i absolvování didakticky zaměřených kurzů Didaktika první pomoci I a II.

a) Doporučené předměty ze SIS:
• MB180C25 První pomoc ve škole - bloková nebo MB180C25T První pomoc ve škole - terénní
• MB180C50Z První pomoc - simulace zimní
• MB180C50L První pomoc - simulace letní
• MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole
• MB180C48 Komplexní krizová komunikace

b) Doporučené kurzy s akreditací MŠMT/ zařazené do CŽV:
• Didaktika první pomoci I
• Didaktika první pomoci II
• Zdravotník zotavovacích akcí / Člen první pomoci

(více informací o kurzech lze nalézt na: https://www.prvnipomocprfuk.eu)
Předběžná náplň práce
Cílem bakalářské práce bude provést rešerši odborných zdrojů, které se zaměřují na problematiku poskytování laické první pomoci (v souladu s požadavky kladenými na bakalářské práce na biologické sekci). Specificky by se práce zaměřila, jak často různé skupiny obyvatel laickou první pomoc poskytují a o jaké stavy se nejčastěji jedná. Předpokládáme, že pedagogická veřejnost se z povahy zaměstnání k daným situacím bude dostávat častěji než běžná veřejnost, rovněž je předpoklad, že lidé, kteří mají děti, to budou mít podobně. Zajímavé by však bylo se podívat na konkrétní data, a především typy stavů/zranění, ke kterým se veřejnost dostává. Tyto podklady by mohli pomoci zkvalitnit výuky první pomoci, neboť by mohlo být možné lépe naplnit očekávání účastníků a případně zařadit daná témata tak, aby na jejich řešení veřejnost byla lépe připravena.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK