Umělá inteligence pro hru Hex
Název práce v češtině: | Umělá inteligence pro hru Hex |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial Intelligence for the Hex Game |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martin Pilát, Ph.D. |
Řešitel: | Lucie Kunčarová - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.01.2024 |
Datum zadání: | 09.02.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.02.2024 |
Oponenti: | Mgr. Klára Pešková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Hex je hra pro dva hráče, která se hraje na kosočtvercové desce složené ze šestiúhleníků. Cílem hráčů je propojit dvě protilehlé strany pomocí spojíté cesty. Vyhrává hráč, kterému se toto propojení podaří dříve. Hra Hex byla intenzivně studována jak teoreticky, tak z hlediska umělé inteligence a existuje celá řada přístupů, jak umělou inteligenci pro tuto hru vytvářet. Cílem práce je implementovat hru Hex a několik umělých inteligencí tak, aby bylo možné s nimi experimentovat a zároveň hru proti nim hrát. Výsledkem by měla být možnost nastavit vhodnou obtížnost hry jak pro začínající tak pro pokročilé hráče.
Studentka nastuduje hru Hex a dostupné umělé inteligence. Na základě získaných znalostí implementuje jak hru, tak několik umělých inteligencí. Ty mezi sebou porovná a vyhodnotí jak z hlediska úspěšnosti ve hře, tak z hlediska vhodnosti použití pro hraní proti lidským hráčům. |
Seznam odborné literatury |
[1] Cazenave, Tristan, Yen-Chi Chen, Guan-Wei Chen, Shi-Yu Chen, Xian-Dong Chiu, Julien Dehos, Maria Elsa et al. "Polygames: Improved zero learning." ICGA Journal 42, no. 4 (2020): 244-256.
[2] Pawlewicz, Jakub, and Ryan B. Hayward. "Scalable parallel DFPN search." In International Conference on Computers and Games, pp. 138-150. Cham: Springer International Publishing, 2013. [3] Stuart Russell, Peter Norvig. "Artificial Intelligence: A Modern Approach". Person Education. 2021. ISBN: 978-1-292-40113-3 |