![]() | Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium. Kromě omezení funkcionality související s napojením na WhoIs nebude ve většině případů možné odevzdávání závěrečných prací. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení. |
Politická gramotnost žáků v Česku: strukturální a prostorové odlišnosti
Název práce v češtině: | Politická gramotnost žáků v Česku: strukturální a prostorové odlišnosti |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Political literacy of pupils in Czechia: structural and spatial differences |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. David Hána, Ph.D. |
Řešitel: | Bc. Kateřina Brousilová - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 08.01.2024 |
Datum zadání: | 10.01.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 05.02.2024 |
Předběžná náplň práce |
Tato diplomová práce bude navazovat na bakalářskou práci studentky. Cílem bude porovnat, jak se liší politická gramotnost žáků na různých typech škol ve strutuře české vzdělávací soustavy a zda existují odlišnosti mezi různými regiony. Nejprve budou širším dotazníkovým šetřením zjišťovány různé aspekty politické gramotnosti, jejich vztah k politickému vzdělávání a faktory tohoto typu vzdělávání. Na základě tohoto šetření budou také vytipováni žáci pro další detailnější rozhovory na téma jejich vlastních motivací. Součástí postupu by měly být také rozhovory s učiteli za účelem zjištění jejich osobního pojetí výuky, které bude v analýzách konfrontováno s výsledky šetření mezi žáky. |