Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální obraz hlavních kandidátů v republikánských primárních volbách v USA 2024
Název práce v češtině: Mediální obraz hlavních kandidátů v republikánských primárních volbách v USA 2024
Název v anglickém jazyce: Media Coverage of the Major Candidates in the 2024 US Republican Primary Election
Klíčová slova: politika, USA, Republikánská strana, primárky, mediální obraz
Klíčová slova anglicky: politics, U. S., Republican party, primaries, media coverage
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petr Just, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.10.2023
Datum zadání: 13.10.2023
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2024
Oponenti: doc. PhDr. Barbora Osvaldová
 
 
 
Seznam odborné literatury
BERELSON, Bernard. Content analysis in communication research. [2. vyd.]. New York: Hafner, 1971.
BRIGHTON, Paul a FOY, Dennis. News values. Los Angeles: Sage Publications, 2007. ISBN 978-1-4129-4600-1.
GALTUNG, Johan a RUGE, Mari Holmboe. The Structure of Foreign News. Online. Journal of peace research. 1965, roč. 2, č. 1, s. 64-91. ISSN 0022-3433. [cit. 2024-04-22].
GOFFMAN, Erving a BERGER, Bennett M. Frame analysis: an essay on the organization of experience. Boston: Northeastern University Press, 1986. ISBN 0-930350-91-X.
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
LIPPMANN, Walter a STEEL, Ronald. Public opinion. New York: Simon & Schuster, c1997. ISBN 0-684-83327-1.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 3. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-338-3.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.
SHOEMAKER, Pamela J. a VOS, Tim P. Gatekeeping theory. London: Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-98139-2.
TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.
Předběžná náplň práce
Cílem této práce je vytvoření mediálního obrazu pětice hlavních kandidátů soupeřících o nominaci republikánské strany do listopadových prezidentských voleb. S využitím kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy se autor snaží poukázat na to, jakých témat si americká média všímají méně, jakých naopak více, jaké vyznění mají jejich články, případně zdali se v textech objevují nějaké hodnotící soudy nebo třeba takzvané rámce. Do analýzy byly zařazeny celkem tři zpravodajské weby, a to CNN.com, WSJ.com a FOXNews.com. Tyto servery nebyly vybrány náhodně. Zatímco web CNN.com je obecně považován za liberálnější typ média, internetové stránky deníku Wall Street Journal nejsou ideologicky profilované. FOXNews.com je pak zástupcem konzervativně orientovaných serverů.

S ohledem na tyto rozdíly se dá předpokládat, že se na jednotlivých zkoumaných webech bude lišit kupříkladu vyznění článků a hodnocení, které se v nich bude vyskytovat. Stejně tak bude každé z médií velmi pravděpodobně klást důraz na jiná témata.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This work aims to create media coverage of the five main candidates vying for the nomination of the Republican Party for the November presidential election. Using both quantitative and qualitative content analysis, the author seeks to highlight which topics are less and which ones are more noticed by the American media, or whether there are any evaluative judgments in the texts or so-called frames. Three news outlets were included in the analysis sites, namely CNN.com, WSJ.com, and FOXNews.com. These sites were not chosen randomly. While CNN.com is generally considered to be a more liberal type of media, the Wall Street Journal's website is not ideologically profiled. FOXNews.com is representative of conservative-leaning sites.

Given these differences, it is reasonable to expect that there will be differences in the websites examined, for example, in the tone of the articles and the ratings they contain. Similarly, each of the media is likely to emphasize different topics.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK