Umělá inteligence pro strategické hry s neúplnou informací
| Název práce v češtině: | Umělá inteligence pro strategické hry s neúplnou informací |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Artifical Intelligence for games with incomplete information |
| Klíčová slova: | umělá inteligence|neúplná informace|strategické hry|Monte Carlo |
| Klíčová slova anglicky: | artificial intelligence|incomplete information|strategic games|Monte Carlo |
| Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
| Vedoucí / školitel: | Mgr. Marta Vomlelová, Ph.D. |
| Řešitel: | Bc. Lukáš Eigler - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 24.08.2023 |
| Datum zadání: | 07.09.2023 |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 13.10.2023 |
| Datum a čas obhajoby: | 28.06.2024 09:00 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.05.2024 |
| Datum odevzdání tištěné podoby: | 08.05.2024 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 28.06.2024 |
| Oponenti: | Mgr. Vladan Majerech, Dr. |
| Zásady pro vypracování |
| Strategické hry s neúplnou informací (např. Fantom staré Prahy) se dostaly do oblasti živého zájmu vývoje umělé inteligence.
V teoretické části student popíše základní algoritmy pro strategické hry a alespoň jeden rozvinutější, např. DeepMind [1]. Implementuje hru na motiv Fantom staré Prahy s vlastní mapou, navrhne algoritmus umělé inteligence pro fantoma i detektivy. |
| Seznam odborné literatury |
| [1] Martin Schmid & all.: Player of Games (DeepMind), 2021. CoRR, https://arxiv.org/pdf/2112.03178.pdf
Hang Xu & all.: AutoCFR: Learning to Design Counterfactual Regret Minimization Algorithms, Proceedings of the AAAI Conference 2022, https://ojs.aaai.org/index.php/AAAI/article/view/20460 SOVA, Michal. Strategická desková hra s neurčitostí. Brno, 2021. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2021-06-15. Vedoucí práce Zbořil František. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/23706/ Matej Rišňovský: Implementácia umelej inteligencie do hry Catch the Phantom, 2020, Bakalárska práca MUNI https://is.muni.cz/th/or4dk/Implementacia_AI_do_hry_CatchThePhantom.pdf Bc. Rostislav Husa: Strategická hra s neurčitostí založená na deskové hře Scotland Yard, 2022. Master Thesis. Vysoké učení technické v Brně https://theses.cz/id/c9e8mv/24593.pdf https://github.com/emil64/Scotland-Yard-AI (Minimax + scoring) https://dke.maastrichtuniversity.nl/m.winands/documents/Cig2011pape42.pdf (MonteCarlo TS) https://silvertonconsulting.com/2021/12/10/deepmind-takes-on-poker-scotland-yard/ |