Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza chyb studentů při tvorbě mapy ideálního ostrova
Název práce v češtině: Analýza chyb studentů při tvorbě mapy ideálního ostrova
Název v anglickém jazyce: Analysis of students' errors when creating a map of an ideal island
Klíčová slova: ideální ostrov, tvorba map, vysokoškolská příprava učitelů, hodnocení map, kriteriální hodnocení, výuka kartografie
Klíčová slova anglicky: ideal island, map making, pre-service teachers training, map evaluation, criterion evaluation, cartography education
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.08.2023
Datum zadání: 09.10.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 05.02.2024
Datum odevzdání elektronické podoby:29.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 31.05.2024
Oponenti: Mgr. Veronika Bernhäuserová
 
 
 
Ocenění:Práce byla navržena na ocenění
Seznam odborné literatury
BLÁHA, J. D. (2017): Vybrané okruhy z geografické kartografie. Univerzita J.E. Purkyně, Ústí nad Labem.
COETZEE, S., CAROW, S., SNYMAN, L. (2022): A Review of Maps in PhDs: Is Your Map Worth a Thousand Words? The Cartographic Journal, 59, 2, 150–164.
HAVELKOVÁ, L., HANUS, M. (2022): Misconceptions and conceptual change in geography teacher education. In: Artvi̇nli̇, E., Gryl, I., Lee, J., Mitchell, J. T. (eds.): Geography Teacher Education and Professionalization. Springer, Cham, 181–197.
HAYES, D. A. (1992): Initiate Cartographic Literacy with the MAP Activity. Journal of Reading, 35, 8, 659–661.
OSACI-COSTACHE, G., COCOS, O., COCOS, A. (2015): Assessing Students’ Competence in Developing Choropleth Maps Combined with Diagram Maps. Romanian Review of Geographical Education, 4, 2, 57–76.
PÉTER, B.-S., DULAMĂ, M. E., ILOVAN, O.-R., KOSINSZKI, S.-A., RĂCĂȘAN, B. S. (2016): Exploring Map Drawing Skills of Geography Teacher Training Students. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, Education, Reflection, Development-ERD 2016.
ŘEHÁK, D. (1992): Cvičení z kartografie a tvorba mapy s podporou počítače. Pedagogická fakulta UJEP, Ústí nad Labem.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se bude zaměřovat na chyby studentů při tvorbě mapy ideálního ostrova, jednom z úkolů v předmětu Kartografie, který je povinný pro studenty učitelství geografie. Cílem práce proto bude zjistit nejčastější a nejméně časté chyby studentů, opakování těchto chyb při jednotlivých pokusech, které na vypracování mapy studenti měli. Chyby budou hledané za pomoci pokynů pro vypracování map a hodnotícího archu, které studenti na cvičení z Kartografie při zadání tohoto úkolu dostali. Práce se konkrétně bude věnovat mapám z akademického roku 2021–2022, ke kterým má autorka práce osobní vazbu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK