Mezigenerační péče o děti v České republice a ve Francii
| Název práce v češtině: | Mezigenerační péče o děti v České republice a ve Francii |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Intergenerational care for children in Czech Republic and France |
| Klíčová slova: | mezigenerační péče, institucionální péče, neformální péče, rodinné chování, Česká republika, Francie |
| Klíčová slova anglicky: | intergenerational care, institutional care, informal care, family behaviour, Czech Republic, France |
| Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra demografie a geodemografie (31-360) |
| Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Anna Šťastná, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 14.12.2023 |
| Datum zadání: | 14.12.2023 |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.01.2024 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2025 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2025 |
| Oponenti: | RNDr. Mgr. Olga Kurtinová, Ph.D. |
| Předběžná náplň práce |
| Mezigenerační vztahy a péče o seniory je klíčovým tématem v soudobé společnosti, kde se spolu s demografickým stárnutím proměňuje jak nabídka, tak také potřeba péče. Křehká rovnováha mezi formálními a neformálními mechanismy péče je klíčová pro fungování společnosti, její detailní analýza pak nejen pro samotné pochopení potřeb stárnoucí společnosti, ale také pro tvorbu veřejných politik. Práce by se měla zaměřit na některý z aspektů mezigeneračních vztahů a neformálních mechanismů péče nebo mezigenerační výměny (může se jednak o kvalitu mezigeneračních vztahů; poskytování podpory – časové transfery; soužití - transfery bydlení; transfery finančních zdrojů aj.). Práce předpokládá dobrou znalost základních metod zpracování anonymizovaných individuálních dat dotazníkových šetření. V závislosti na konkretizaci tématu budou v práci využita data aktuálních výběrových šetření – GGS nebo SHARE, případně jiné v závislosti na preferencích autora/autorky. |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.