Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Školní učebnice a její užívání v praxi: role žáků při hodnocení učebnic a zeměpisného obsahu
Název práce v češtině: Školní učebnice a její užívání v praxi: role žáků při hodnocení učebnic a zeměpisného obsahu
Název v anglickém jazyce: School textbooks and their use in practice: the role of students in the evaluation of textbooks and geographical content
Klíčová slova: hodnocení učebnic, atraktivita zeměpisných témat, používání učebnic
Klíčová slova anglicky: evaluation of textbooks, attractiveness of geography topics, use of textbooks
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.01.2023
Datum zadání: 15.01.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.05.2023
Datum odevzdání elektronické podoby:12.12.2023
Datum proběhlé obhajoby: 18.01.2024
Oponenti: RNDr. Tereza Cimová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zjistit, jak učitelé a žáci využívají učebnice zeměpisu ve výuce a jaké obsahové a metodické zaměření učebnice by přispělo ke zvýšení jejího využívání, pokud by učebnice měla podpořit rozvoj náročnějších kognitivních funkcí a geografického myšlení obecně. Na základě rešerše odborné literatury a řízených rozhovorů s žáky a učiteli bude sestaven dotazník pro širší vzorek škol, který bude hlavním výzkumným nástrojem práce. Výsledky poslouží mj. k formulaci doporučení pro autory učebnic z hlediska koncepce, metod i obsahu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK