Vizualizace ve školské matematice
Název práce v češtině: | Vizualizace ve školské matematice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Visualization in school mathematics |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra didaktiky matematiky (32-KDM) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 08.04.2024 |
Datum zadání: | 08.04.2024 |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je podat přehled učiva české středoškolské matematiky, které lze žákům efektivně zprostředkovat vizuální formou. Důraz by měl být kladen především na negeometrická témata, avšak geometrie může být pro komplexnost práce též zahrnuta. Očekává se rešerše a kompilace existující literatury, ale také navržení vlastních vizualizací a tvorba vlastních názorných obrázků. |
Seznam odborné literatury |
Tiwari, S., Obradovic, D., Rathour, L., Narayan Mishra, L., & Mishra, V. N. (2021). Visualization In Mathematics Teaching. JOURNAL OF ADVANCES IN MATHEMATICS, 20, 431–439.
Štrausová, I. (2021). Vizuální důkazy ve výuce matematiky. SOUTH BOHEMIA MATHEMATICAL LETTERS, Volume 20, No. 1, 48–56. Nelsen, R. B. (1997). Proofs without Words: Exercises in Visual Thinking, Mathematical Association of America, ISBN 978-0-88385-700-7. Nelsen, R. B. (2000). Proofs without Words II: More Exercises in Visual Thinking, Mathematical Association of America, ISBN 0-88385-721-9. A další odborné články či obdobné publikace, dále české učebnice matematiky a národní kurikulum. |