Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
USB-mikroskop a jeho možnosti využití pro výuku chemie a geologie
Název práce v češtině: USB-mikroskop a jeho možnosti využití pro výuku chemie a geologie
Název v anglickém jazyce: USB-microscope and its possibilities for chemistry and geology education
Klíčová slova: USB-mikroskop, pracovní list, výuka chemie, výuka geologie, laboratorní práce, výukové materiály, mikroskopování
Klíčová slova anglicky: USB-microscope, worksheet, teaching chemistry, teaching geology, lab work, teaching materials, microscopy
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 31.10.2022
Datum zadání: 31.10.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.02.2023
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2024
Oponenti: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Bečvářová, M. (2014). Brandy, mravenci a mikroskop: Experimentální věda Roberta Hooka. Teorie vědy / Theory of Science, 36(4), 361–396.
Bracker, R., & Stender, A. (2019). Technical Note: Efficacy of USB Microscopes for Imaging Forensic Materials. Forensic Science International, 304, 109961.
DinoCapture. (2022). DinoCapture (Windows)—Dino-Lite. https://www.dino-lite.cz/cz/dinocapture-windows?gclid=CjwKCAjwrqqSBhBbEiwAlQeqGgxoUH9z3u9CIlJVwAyfTDlZVo04bE6v80xplsvfCh1K7eZauAvUDxoCzCEQAvD_BwE62
Dino-Lite AM4515ZT. (2022). Dino-Lite AM4515ZT - Dino-Lite. https://www.dino-lite.cz/cz/am4515zt
Habrová, V. (1986). Biologická technika: Mikroskopie a historické metody (1. vyd.). Státní pedagogické nakladatelství.
Hájková, Z. (2009). Návrh implementace nových poznatků z interdisciplinárního oboru „nanotechnologie" do výuky přírodovědných předmětů na SŠ [Diplomová práce]. Univerzita Karlova.
Jäkel, L. (2011). Working with the microscope as a problem solving process. ESERA.
Janštová, V. (2015). What is actually taught in high school biology practical courses. In Proceedings of ICERI2015 Conference, 1501–1507.
kol. autorů. (2018a). Proč forenzní vědci potřebují ruční digitální mikroskopy – Dino-Lite Blog. https://www.dinolite.us/blog/why-forensic-scientists-need-handheld-digital-microscopes/
kol. autorů. (2018b, říjen 15). 5 Applications For Digital Microscope USB Technology. Dino-Lite Blog. https://www.dinolite.us/blog/5-applications-for-digital-microscope-usb-technology/
Masters, B. R. (2008). History of the Optical Microscope in Cell Biology and Medicine. In John Wiley & Sons, Ltd (Ed.), ELS (1. vyd.). Wiley. https://doi.org/10.1002/9780470015902.a0003082
Matis, D. (1993). Mikroskopická technika. Faunima.
Míková, J., & Janštová, V. (2018). Fluorescenční mikroskop ve výuce biologie a vliv na znalosti žáků. Biologie-Chemie-Zeměpis, 27(1), 6–15.
Míková, Z. (2018). Hodnocení mikroskopovacích dovedností žáků středních škol [Diplomová práce, Karlova Univerzita]. https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/102327
Mokobi, F. (2021). USB Microscope- Definition, Principle, Parts, Examples, Uses. Microbe Notes. https://microbenotes.com/usb-microscope/
Surmacz, C. A. (2002). Minds On Microscopy: A Forensics Approach. Testing Studies for Laboratory Teaching, 23, 368–377.
Typy mikroskopů | INTRACO MICRO. (2022). https://www.intracomicro.cz/teorie/typy-mikroskopu/
Wolf, J. (1954). Mikroskopická technika optická i elektronová pro biologické účely. Státní zdravotnické nakladatelství.
Předběžná náplň práce
Náplní práce je vytvořit sadu materiálů pro výuku chemie a geologie s využitím USB mikroskopu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK