Pedologická naučná stezka
Název práce v češtině: | Pedologická naučná stezka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Pedological trail |
Klíčová slova: | popularizace pedologie, naučná stezka, půda |
Klíčová slova anglicky: | popularization of pedology, educational trail, soil |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra fyzické geografie a geoekologie (31-330) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Barbora Strouhalová, Ph.D. |
Řešitel: |
Zásady pro vypracování |
Pedogeografie MZ330P20 Pedogeografie a biogeografie MZ330P50F |
Seznam odborné literatury |
World Soil Museum (isric.org) Němeček a kol., 2011. Taxonomický klasifikační systém půd ČR. 2. upr. vydání. Česká zemědělská univerzita Praha. Kozák, J., 2009: Atlas půd České republiky. Ministerstvo zemědělství ČR. Praha. Les sols - Le sentier pédologique d'Osenbach (ac-strasbourg.fr) |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je navrhnout umístění naučné stezky s pedologickou tématikou do zájmového území. Pedologie patří mezi přírodní vědy, které jsou pro laickou veřejnost těžko uchopitelné. O přiblížení veřejnosti se snaží nejen několik muzeí v Evropě, ale i řada pedologických naučných stezek. V rámci řešení práce je potřeba provést rešerši těchto míst a na základě zkušeností ze zahraničí navrhnout pedologickou naučnou stezku ve vybrané lokalitě, která by pomohla veřejnosti přiblížit přírodní podmíněnost výskytu rozličných půdních typů v krajině. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The goal of the work is to propose the placement of a pedological-themed educational trail in the area of interest. Pedology is one of the natural sciences that are difficult for the public to grasp. Not only several museums in Europe are trying to bring the public closer, but also a number of pedological educational trails. As part of the work, it is necessary to research these places and, based on experience from abroad, to design a pedological educational trail in a selected locality, which would help the public to understand the natural conditions of the occurrence of various soil types in the landscape. |