Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pedologická naučná stezka
Název práce v češtině: Pedologická naučná stezka
Název v anglickém jazyce: Pedological trail
Klíčová slova: popularizace pedologie, naučná stezka, půda
Klíčová slova anglicky: popularization of pedology, educational trail, soil
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra fyzické geografie a geoekologie (31-330)
Vedoucí / školitel: RNDr. Barbora Strouhalová, Ph.D.
Řešitel:
Zásady pro vypracování
Pedogeografie MZ330P20
Pedogeografie a biogeografie MZ330P50F
Seznam odborné literatury
World Soil Museum (isric.org)
Němeček a kol., 2011. Taxonomický klasifikační systém půd ČR. 2. upr. vydání. Česká zemědělská univerzita Praha.
Kozák, J., 2009: Atlas půd České republiky. Ministerstvo zemědělství ČR. Praha.
Les sols - Le sentier pédologique d'Osenbach (ac-strasbourg.fr)
Předběžná náplň práce
Cílem práce je navrhnout umístění naučné stezky s pedologickou tématikou do zájmového území. Pedologie patří mezi přírodní vědy, které jsou pro laickou veřejnost těžko uchopitelné. O přiblížení veřejnosti se snaží nejen několik muzeí v Evropě, ale i řada pedologických naučných stezek. V rámci řešení práce je potřeba provést rešerši těchto míst a na základě zkušeností ze zahraničí navrhnout pedologickou naučnou stezku ve vybrané lokalitě, která by pomohla veřejnosti přiblížit přírodní podmíněnost výskytu rozličných půdních typů v krajině.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The goal of the work is to propose the placement of a pedological-themed educational trail in the area of interest. Pedology is one of the natural sciences that are difficult for the public to grasp. Not only several museums in Europe are trying to bring the public closer, but also a number of pedological educational trails. As part of the work, it is necessary to research these places and, based on experience from abroad, to design a pedological educational trail in a selected locality, which would help the public to understand the natural conditions of the occurrence of various soil types in the landscape.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK