Pregraduální příprava učitelů chemie na vysokých školách ČR
Název práce v češtině: | Pregraduální příprava učitelů chemie na vysokých školách ČR |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Pregradual study programmes of chemistry education at universities in Czech Republic |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.10.2022 |
Datum zadání: | 24.10.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.02.2023 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2023 |
Oponenti: | doc. RNDr. Milada Teplá, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
V České republice v současné době probíhají revize kurikula pro základní vzdělávání, zároveň probíhá i reforma pregraduálního vzdělávání učitelů. Profesní příprava budoucích učitelů chemie se v ČR uskutečňuje na několika vysokých školách, jejich pedagogických i nepedagogických fakultách. Pokud se rámci reformy vzdělávání budoucích učitelů má docházet k určitým změnám, mj. na základě zkušenosti učitelů z praxe, je potřeba mít prozkoumáno prostředí pregraduální přípravy a tedy, jak vypadají aktuální studijní plány oboru učitelství chemie na VŠ. V rámci bakalářské práce budou shromážděny studijní plány ze všech VŠ, kde se učitelství chemie realizuje a tyto plány budou porovnány mezi sebou. Deduktivní analýza odhalí, jaké předměty jsou pro všechny vzdělávací subjekty klíčové, na kterých se shodnou. Další analýza ukáže, jaké předměty jsou na různých školách povinně volitelné, a jaký důraz se klade na pedagogické praxe. |