Toxicita komunity hráčů hry League of Legends
Název práce v češtině: | Toxicita komunity hráčů hry League of Legends |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | League of Legends Player Community Toxicity |
Klíčová slova: | MOBA hry, toxické chování, League of Legends, hra, nenávistné projevy, homofobie, sexismus, misogynie |
Klíčová slova anglicky: | MOBA games, toxic behaviour, League of Legends, videogames, hate speech, homophobia, sexism, misogyny |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Fousek Krobová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 06.10.2022 |
Datum zadání: | 06.10.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2023 08:30 |
Místo konání obhajoby: | Hollar, H011, Hollar - místn. č. 011 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2023 |
Oponenti: | Mgr. Jan Houška |
Seznam odborné literatury |
BERES, Nicole A, Julian FROMMEL, Elizabeth REID, Regan L MANDRYK a Madison KLARKOWSKI. Don’t You Know That You’re Toxic: Normalization of Toxicity in Online Gaming. In: Proceedings of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems [online]. New York, NY, USA: ACM, 2021, 2021-05-06, s. 1-15 [cit. 2023-04-11]. ISBN 9781450380966. Dostupné z: doi:10.1145/3411764.3445157
BERGER, John, Sven BLOMBERG, Chris FOX, Michael DIBB a Richard HOLLIS. Způsoby vidění. V Praze: Labyrint, 2016. Labyrint fresh eye, ISBN 978-80-87260-78-4. CARY, Lindsey A., Jordan AXT a Alison L. CHASTEEN. The interplay of individual differences, norms, and group identification in predicting prejudiced behavior in online video game interactions. Journal of Applied Social Psychology [online]. 2020, 50(11), 623-637 [cit. 2023-04-11]. ISSN 0021-9029. Dostupné z: doi:10.1111/jasp.12700 CHESS, Shira a Adrienne SHAW. A Conspiracy of Fishes, or, How We Learned to Stop Worrying About #GamerGate and Embrace Hegemonic Masculinity. Journal of Broadcasting & Electronic Media [online]. 2015, 59(1), 208-220 [cit. 2023-04-11]. ISSN 0883-8151. Dostupné z: doi:10.1080/08838151.2014.999917 CONNEL, R. W. Masculinities [online]. 2. USA: University of California Press, 2005 [cit. 2023-04-28]. ISBN 9780520246980. Dostupné z: https://www.google.cz/books/edition/Masculinities/C8zb0oBUZxcC?hl=cs&gbpv=0 CONSALVO, Mia a Jason BEGY. Players and Their Pets: Gaming Communities from Beta to Sunset. 1. USA: University of Minnesota Press, 2015. ISBN 9780816689835. COOK, Christine, Juliette SCHAAFSMA a Marjolijn ANTHEUNIS. Under the bridge: An in-depth examination of online trolling in the gaming context. New Media & Society [online]. 2018, 20(9), 3323-3340 [cit. 2023-04-11]. ISSN 1461-4448. Dostupné z: doi:10.1177/1461444817748578 DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměněné vydání. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8. FUCHS, Tamara a Fabian SCHÄFER. Normalizing misogyny: hate speech and verbal abuse of female politicians on Japanese Twitter. Japan Forum [online]. 2021, 33(4), 553-579 [cit. 2023-04-11]. ISSN 0955-5803. Dostupné z: doi:10.1080/09555803.2019.1687564 KOU, Yubo. Toxic Behaviors in Team-Based Competitive Gaming: The Case of League of Legends. In: Proceedings of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play [online]. New York, NY, USA: ACM, 2020, 2020-11-02, s. 81-92 [cit. 2023-04-11]. ISBN 9781450380744. Dostupné z: doi:10.1145/3410404.3414243 LEE, Sung Je, Eui Jun JEONG a Joon Hyun JEON. Disruptive behaviors in online games: Effects of moral positioning, competitive motivation, and aggression in “League of Legends”. Social Behavior and Personality: an international journal [online]. 2019, 47(2), 1-9 [cit. 2023-04-11]. ISSN 0301-2212. Dostupné z: doi:10.2224/sbp.7570 LIU, Yigang. An Aesthetic Study of Moba Games from a Historical Perspective. SSRN Electronic Journal [online]. [cit. 2023-04-11]. ISSN 1556-5068. Dostupné z: doi:10.2139/ssrn.4084577 MARTENS, Marcus, Siqi SHEN, Alexandru IOSUP, Fernando KUIPERS a Bernard JANSEN. Toxicity detection in multiplayer online games: The Case of League of Legends. 2015 International Workshop on Network and Systems Support for Games (NetGames) [online]. New York, NY, USA: IEEE, 2015, 2015, , 1-6 [cit. 2023-04-26]. ISBN 978-1-5090-0068-5. Dostupné z: doi:10.1109/NetGames.2015.7382991 MENDES DE SILVA, Bruno a Marian TARAVES. Playing Against Hate Speech -How Teens See Hate Speech in Video Games and Online Gaming Communities. Journal of Digital Media & Interaction [online]. 2020, leden 2020, 3(6), s. 34-52 [cit. 2023-04-27]. ISSN 2184-3120. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/351943601_Playing_Against_Hate_Speech_-How_Teens_See_Hate_Speech_in_Video_Games_and_Online_Gaming_Communities MIŠOVIČ, Ján. Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor. Praha: Slon, 2019. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-285-2. MULVEY, Laura. In: Visual Pleasuer and Narrative Cinema [online]. 4. Velká Británie: GRIN Verlag, 2008, [cit. 2023-04-29]. Dostupné z: https://ia802801.us.archive.org/4/items/visual-pleasure-and-narrative-cinema/Laura-mulvey-visual-plasure-and-narative-cinema.pdf SALTER, Anastasia a Bridget BLODGETT. Introduction: Actually, It’s about Toxic Geek Masculinity…. In: SALTER, Anastasia a Bridget BLODGETT. Toxic Geek Masculinity in Media [online]. Cham: Springer International Publishing, 2017, 2017-11-10, s. 1-16 [cit. 2023-04-11]. ISBN 978-3-319-66076-9. Dostupné z: doi:10.1007/978-3-319-66077-6_1 SENGÜN, Sercan, Joni SALMINEN, Peter MAWHORTER, Soon-gyo JUNG a Bernard JANSEN. Exploring the Relationship Between Game Content and Culture-based Toxicity. In: Proceedings of the 30th ACM Conference on Hypertext and Social Media [online]. New York, NY, USA: ACM, 2019, 2019-09-12, s. 87-95 [cit. 2023-04-11]. ISBN 9781450368858. Dostupné z: doi:10.1145/3342220.3343652 VERA, Alson H. a Herbert A. SIMON. Cognitive Science: Situated action: A symbolic interpretation [online]. 17. Carnegie Mellon University: Elsevier, 1993 [cit. 2023-04-27]. ISSN 0364-0213. Dostupné z: https://www-sciencedirect-com.ezproxy.is.cuni.cz/science/article/pii/S0364021305800084 WRZESIŃSKA, A., Magdalena, Kamila KNOL-MICHAŁOWSKA, Patryk STECZ, Monika KOPYTOWSKA a Katarzyna BINDER-OLIBROWSKA. Internet risky behaviours among youth with visual impairment. PeerJ [online]. 2021, 9(22) [cit. 2023-04-29]. ISSN 2167-8359. Dostupné z: doi:10.7717/peerj.12376 |
Předběžná náplň práce |
Tato práce popisuje toxické chování herní komunit hry League of Legends. Nabízí definice toxického chování, jakožto komunikačně-behaviorálního jevu, který vyplývá z fenoménu rušivého chování. Dále popisuje druhy toxického jednání, jako je podvádění, sabotáž, negativní průměrnost, držení rukojmích nebo komunikativní agrese, která byla také bližším předmětem této práce. Blíže se tato práce zaměřuje na hostilitu vůči hráčkám a queer hráčům a popisuje fenomény, jako je toxická geek maskulinita či hnutí incelu. Hlavním cílem je obeznámit čtenáře se zkoumanou problematikou a zaměřit se na pohled obětí tohoto jednání. Ten je v práci zkoumán pomocí kvalitativního výzkumu ve formě polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný vzorek se skládal z šesti respondentů. Tři respondenti, kteří se identifikují, jako queer hráči a tři respondentky. Rozhovory se týkali toho, jak vnímají toxické chování komunity League of Legends a jak vnímají samotný herní titul. Mimo jiné se týkali i zkušenosti respondentů a respondentek s nenávistnými projevy nebo strategií, které využívají k vypořádávání se s tímto druhem jednání. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis describes the toxic behaviour of League of Legends gaming community. It offers definitions of toxic behaviour as a communication-behavioural phenomenon that results from disruptive behaviour. It also describes types of toxic behaviour such as cheating, sabotage, mediocritizing, hostages-holding, and communicative aggression, on which I focused in this thesis. This thesis takes a closer look at hostility towards female and queer gamers and describes phenomena such as toxic geek masculinity or the incel movement. The main aim is to familiarize the reader with the issue and represent the perspective of the victims of this type of behaviour. The perspective is explored in the thesis through qualitative research in the form of semi-structured interviews. The research sample consisted of six respondents. Three respondents who identify as queer players and three respondents who identify as female. The interviews focused on how they perceive the toxic behaviour of the League of Legends community and how they perceive the game title itself. Amongst other, the analytical part includes the male and female respondents' experiences with hate speech or the strategies they use to cope with this type of toxic behaviour. |