Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávání o politice. Co utváří vztah žáků k politice, demokracii a společnosti?
Název práce v češtině: Vzdělávání o politice. Co utváří vztah žáků k politice, demokracii a společnosti?
Název v anglickém jazyce: Education about politics. What shapes students' attitudes towards politics, democracy and society?
Klíčová slova: občanské vzdělávání, občanská výuka, politika, demokratický stát
Klíčová slova anglicky: civic education, citizenship education, politics, democratic state
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra politologie (23-KP)
Vedoucí / školitel: doc. Michel Perottino, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.06.2022
Datum zadání: 01.06.2022
Datum a čas obhajoby: 30.01.2024 07:00
Místo konání obhajoby: Areál Jinonice, B328, 328, seminární místnost IMS
Datum odevzdání elektronické podoby:03.01.2024
Datum proběhlé obhajoby: 30.01.2024
Oponenti: Mgr. Jakub Stauber, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Barrett, M. D. (2016). Competences for democratic culture: Living together as equals in culturally diverse democratic societies. Council of Europe Publishing.

Bhatti, Y., Hansen, K. M., & Wass, H. (2012). The relationship between age and turnout: A roller-coaster ride. Electoral Studies, 31(3), 588–593.

Evans, M. (2006). Educating for Citizenship: What Teachers Say and What Teachers Do. Canadian Journal of Education / Revue Canadienne de l’éducation, 29(2), 410–435.

Havlík, R., & Koťa, J. (2011). Sociologie výchovy a školy. PORTÁL s.r.o.

Jeřábek, H. (1993). Úvod do sociologického výzkumu.

Kerr, D. (1999). Citizenship education in the curriculum: An international review. School Field, 10(3/4), 5–32.

Nie, N. H., Verba, S., & Kim, J. O. (1974). Political participation and the life cycle. Comparative Politics, 6(3), 319-340.

Norris, P. (2004). Young people & political activism. Harvard University, John F. Kennedy School of Government, 1–32.

Procházková, I., & Raabová E. (2001). Výchova k občanství a demokracii. Ukázky úloh a náměty pro výuku občanské výchovy. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání.

Staněk, A. (2009). Politologie a výchova k občanství. Politologická revue, 15(1), 86–104.

Verba, S., Nie, N.H. & Kim, J. (1978). A Seven Nation Comparison: Participation and Political
Equality. Cambridge University Press: New York.
Předběžná náplň práce
Tématem diplomové práce bude vzdělávání žáků v oblasti politiky a fungování demokratického státu. Práce se zaměří na pojetí občanského vzdělávání v České republice, jaké projekty vznikají na podporu těchto koncepcí ve vzdělávání a jaké přístupy jsou voleny v prosazování těchto témat. Cílovou skupinou, na kterou se práce zaměří budou žáci na druhém stupni základní školy. V práci budou analyzovány školní vzdělávací programy a rámcově vzdělávací program. Analýza těchto dokumentů bude doplněna o rozhovory s relevantními aktéry.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The topic of the diploma thesis will be the education of students in the field of politics and the functioning of a democratic state. The thesis will focus on the concept of civic education in the Czech Republic, what projects are created to support these concepts in education and what approaches are chosen in promoting these topics. The target group on which the work will focus will be pupils in lower secondary education. The thesis will analyze school educational programs and general educational program. The analysis of these documents will be complemented by interviews with relevant actors.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK