Miskoncepce žáků středních škol o kartogramu a kartodiagramu
Název práce v češtině: | Miskoncepce žáků středních škol o kartogramu a kartodiagramu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Misconceptions of upper-secondary students about choropleth and proportional symbol maps |
Klíčová slova: | miskoncepce, mylná představa, kartogram, kartodiagram, kartografie, tematická mapa, středoškolské vzdělání |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D. |
Řešitel: |
Zásady pro vypracování |
Tematická kartografie |
Seznam odborné literatury |
ARTHURS, L., MARCHITTO, T. (2011): Qualitative methods applied in the development of an introductory oceanography concept inventory survey. In: Feig, A. D., Stokes, A. (eds.): Qualitative Inquiry in Geoscience Education Research. Geological Society of America, Boulder, 97–111. KALTAKCI-GUREL, D., ERYILMAZ, A., MCDERMOTT, L. C. (2017): Development and application of a four-tier test to assess pre-service physics teachers’ misconceptions about geometrical optics. Research in Science & Technological Education, 35, 2, 238–260. ŠMÍDOVÁ, M. (2022): Miskoncepce žáků o kartogramu a kartodiagramu. diplomová práce. Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova, Praha. ŠMÍDOVÁ, M. (2018): Miskoncepce žáků základních škol při práci s tematickou mapou. Bakalářská práce. Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova, Praha. |
Předběžná náplň práce |
Hlavním cílem diplomové práce je prostřednictvím otevřeného konceptuálního testu vytvořeného Šmídovou (2022) identifikovat miskoncepce žáků středních škol vztahující se k tematickým mapám kvantitativních vyjadřovacích metod, konkrétně kartogramu a kartodiagramu, a porovnat je s miskoncepcemi žáků základních škol. Vedlejším cílem bude na základě upravené otevřené verze konceptuálního testu a získaných výsledků vytvořit polo-uzavřenou verzi testu. |