Práce je praktického charakteru. Téma acidobazických indikátorů je poměrně oblíbené téma na ZŠ i SŠ stupni, kromě toho, že je závazné v českém RVP ZV, RVP G. Materiálů je tedy dostatek, práce bude proto zaměřena na aplikaci tématu v rámci experimentální práce. Samotná praktická část bude zaměřena na vytvoření učebního materiálu na téma přírodní indikátory pro žáky a metodické podpory pro učitele. Připravený materiál bude mít za cíl badatelskou metodou, dovést žáky k pochopení pojmů kyselost, zásaditost, pH a acidobazické indikátory. Výhodou použití přírodních indikátorů je jejich dostupnost a bezpečnost práce, která umožňuje jejich vyžití na základních školách. Předložená práce bude dále obsahovat rešerši přírodních acidobazických indikátorů a pracovní list, zaměřený na využití měření pH ve vzorcích, odebraných žáky v jejich okolí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The work is practically based. The topic of acid-base indicators is a relatively popular topic at the primary and secondary levels, apart from the fact that it is mandatory in the Czech RVP ZV, RVP G. There are enough materials, so the work will be focused on the application of the topic as part of experimental work. The practical part itself will focus on the creation of teaching material on the topic of natural indicators for pupils and methodical support for teachers. The purpose of the prepared material will be to use a research method to help students understand the concepts of acidity, alkalinity, pH and acid-base indicators. The advantage of using natural indicators is their availability and job security, which enables their use in elementary schools. The submitted work will also include a search for natural acid-base indicators and a worksheet focused on the use of pH measurements in samples taken by students in their surroundings.