Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vybrané materiály pro výuku chemie v nižších ročnících na osmiletém gymnáziu
Název práce v češtině: Vybrané materiály pro výuku chemie v nižších ročnících na osmiletém gymnáziu
Název v anglickém jazyce: Selected materials for teaching chemistry in lower grades at the eight-year grammar school
Klíčová slova: Chemie, Výuka chemie, Osmiletá gymnázia, Výukový materiál
Klíčová slova anglicky: Chemistry, Chemistry education, Eight-year grammar school, Teaching material
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.11.2021
Datum zadání: 13.11.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.11.2021
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 06.06.2023
Oponenti: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce navazuje na bakalářskou práci zaměřenou na výuku chemie na osmiletých gymnáziích. V této práci bylo kromě rozsahu výuky chemie a porovnání rozsahu výuky chemie s výukou chemie na ZŠ a čtyřletých gymnáziích rovněž realizováno šetření zaměřené na vzdělávací obsah výuky chemie na osmiletých gymnázií. Šetření ukázalo, že učivo chemie na osmiletých gymnáziích nemá obvykle žádnou koncepci, ale kopíruje učivo ze ZŠ a SŠ, obvykle posunuté o jeden ročník dopředu. Na základě provedených šetření bude navržena koncepce kurikula pro výuku chemie na osmiletých gymnáziích a budou identifikována vhodná témata pro výuku chemie a jejich pořadí. Vybrané kapitoly pak budou zpracovány ve formě výukových textů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis follows the bachelor's thesis focused on teaching chemistry at eight-year grammar schools. In this bachelor thesis, in addition to the scope of chemistry teaching and comparison of the scope of chemistry teaching with chemistry teaching at elementary schools and four-year grammar schools, a survey focused on the educational content of chemistry teaching at eight-year grammar schools was also carried out. The survey showed that the curriculum of chemistry in eight-year grammar schools usually has no concept, but copies the curriculum from primary and secondary schools, usually moved one year forward. Based on the surveys, the concept of the curriculum for teaching chemistry at eight-year grammar schools will be proposed and suitable topics for teaching chemistry and their order will be identified. Selected chapters will then be processed in the form of teaching texts.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK