Teoretické a empirické kvantily a ich využitie pri konštrukcií predikčných intervalov
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Teoretické a empirické kvantily a ich využitie pri konštrukcií predikčných intervalov |
---|---|
Název práce v češtině: | Teoretické a empirické kvantily a jejích využití pro konstrukci predikčních intervalů |
Název v anglickém jazyce: | Theoretical and empirical quantiles and their use for prediction interval construction |
Klíčová slova: | theoretical quantile|empirický kvantil|predikční interval|spolehlivost |
Klíčová slova anglicky: | theoretical quantile|empirical quantile|prediction interval|confidence |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky (32-KPMS) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Matúš Maciak, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 28.02.2022 |
Datum zadání: | 01.03.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.03.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2023 10:20 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.05.2023 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 15.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2023 |
Oponenti: | doc. Mgr. Stanislav Nagy, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cieľom bakalárskej práce je oboznámiť sa s pojmom teoretického a empirického kvantilu
a diskutovať ich využitie pri konštrukcii tzv. predikčných intervalov. Predpoklad konkrétneho pravděpodobnostného modelu spolu s využitím príslušného empirického kvantilu vedie na tzv. frekventistický predikčný interval, zatiaľ co "model-free" predpoklad spolu s empirickým kvantilom smeruje k tzv. konformnému predikčnému intervalu. |
Seznam odborné literatury |
[1] Chatfield, C. (1993). Calculating Interval Forecasts. Journal of Business & Economic Statistics. 11 (2): 121–135.
[2] Lawless, J.F., and Fredette, M. (2005). Frequentist prediction intervals and predictive distributions. Biometrika. 92 (3): 529–542. [3] Schafer, G. and Vovk, V. (2008). A Tutorial on Conformal Prediction, Journal of Machine Learning Research, 9, 371-421. |