Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Celebritizace sportovců v médiích na příkladu lyžařky Kateřiny Neumannové
Název práce v češtině: Celebritizace sportovců v médiích na příkladu lyžařky Kateřiny Neumannové
Název v anglickém jazyce: Celebritization of athletes in media by the example of cross-country skier Kateřina Neumannová
Klíčová slova: Kateřina Neumannová, celebritizace, sportovní žurnalistika, sportovní celebrita, padlý hrdina, mýty, rámcování
Klíčová slova anglicky: Kateřina Neumannová, celebritization, sports journalism, sports celebrity, fallen hero, myths, framing
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: Mgr. Veronika Macková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 29.09.2021
Datum zadání: 29.09.2021
Datum a čas obhajoby: 13.09.2022 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2022
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2022
Oponenti: Mgr. Ing. Kateřina Turková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Děkanovský, J. (2008). Sport, média a mýty: zlatí hoši, královna bílé stopy a další moderní hrdinové. Praha: Dokořán. Bod (Dokořán). ISBN 978-80-7363-131-4.
Driessens, O., (2012). The celebritization of society and culture: Understanding the structural dynamics of celebrity culture. International Journal of Cultural studies, 16(6), pp.641-657. Dostupné z: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/1367877912459140 [online
Entman, R. M. (1993). Framing: Toward clarification of a fractured paradigm. Journal of Communication, 43(4), 51–58.
McCombs, M. E. Agenda setting: nastolování agendy: masová média a veřejné mínění. (2009) Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-591-2.
Lule, J., (2001). Daily news, Eternal stories: The mythological role of journalism. New York: Guilford Press.
Trampota, T. & Vojtěchovská, M. (2010). Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-683-4.
Wenner, L. A. (2013). Fallen sports heroes, media & celebrity culture. New York, NY: Peter Lang Publishing.
Předběžná náplň práce
Sportovní prostředí za pomoci médií produkuje množství lidí, kteří se ve veřejném prostoru dají považovat za celebrity. Jako známé osobnosti jsou poté využíváni k reklamě a propagaci sportu, a mají pozornost nejen sportovních, ale také bulvárních médií. Někteří i po skončení aktivní sportovní kariéry přitahují občasný zájem médií. Může se tak stát například vlivem událostí, které poškodí jejich reputaci. To se týká i Kateřiny Neumannové. Mnohonásobná olympijská medailistka a běžkyně na lyžích zažila mediální skandál po konání Mistrovství světa v běžeckém lyžování v Liberci v roce 2009. Cílem této práce je objasnit, kdy byla Kateřina Neumannová vnímána jako celebrita, a kvantitativní analýzou zjistit, kdy a kde se o ní nejvíce psalo ve sledovaném období. Pomocí kvalitativní analýzy bych chtěla zhodnotit, jak se o ní psalo, jak byla rámcována a stereotypizována v proměnách času.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The sports environment, with the help of the media, produces a number of people who can be considered celebrities in the public sphere. As celebrities, they are then used to advertise and promote sport, and have the attention of not only the sports media but also the tabloid media. Some continue to attract occasional media interest even after their active sporting careers have ended. This may happen, for example, due to events that damage their reputation. This also applies to Kateřina Neumann. The multiple Olympic medallist and cross-country skier experienced a media scandal after the 2009 World Cross-Country Ski Championships in Liberec. The aim of this thesis is to clarify when Kateřina Neumannová was perceived as a celebrity and, through quantitative analysis, to find out when and where she was most written about in the period under study. Through qualitative analysis I would like to assess how she was written about, framed and stereotyped in the changing times.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK