Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zobrazování ženy v reklamě na intimní produkty na sociálních sítích
Název práce v češtině: Zobrazování ženy v reklamě na intimní produkty na sociálních sítích
Název v anglickém jazyce: The Portray of Woman in an Advertisment for Intimate Products on Social Media
Klíčová slova: gender, genderové stereotypy, reklama, žena, menstruační tabu, kvantitativní obsahová analýza
Klíčová slova anglicky: gender, gender stereotypes, advertising, women, menstrual taboo, quantitative content analysis
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.09.2021
Datum zadání: 20.09.2021
Datum a čas obhajoby: 13.09.2022 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2022
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2022
Oponenti: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BAČUVČÍK, Radim, (eds.) 2010. Žena a muž v marketingové komunikaci. Zlín: VeRBuM, Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-80-904273-4-1.
BANDURA, Albert. 1977. Social Learning theory. London: Prentice-Hall. ISBN 0- 13-816751-6.
BARNES, J.A. 1954. Class and Committees in a Norwegian Island Parish. Human Relations, 7, 39-58. http://dx.doi.org/10.1177/001872675400700102
BARTKY, Sandra Lee. Femininity and Domination. 2015. DOI 10.4324/9780203825259.
BASLAROVÁ, Iva a Dita JAHODOVÁ (eds.). 2013. Jak na sexistickou reklamu: manuál pro posuzování sexistické reklamy. Praha: Otevřená společnost. ISNB 978-80-87110-26-3.
BEAUVOIR, Simone. Druhé pohlaví: Malá moderní encyklopedie. 2. Praha: Orbis, 1967. ISBN 11-022-67.
BRITTON, C. J., 1996. Learning about “the curse”: An anthropological perspective on experiences of menstruation. Women’s Studies International Forum [online]. 19(6), 645–653. ISSN 0277-5395. Dostupné z: doi:10.1016/S0277-5395(96)00085-4
DELANEY, Janice, Mary Jane LUPTON a Emily TOTH. 1988. The Curse: A Cultural History of Menstruation. 2. University of Illinois Press. ISBN 0252014529.
DOUGLAS, Mary. 2014. Čistota a nebezpečí: Analýza konceptu znečištění a tabu. Praha: Malvern, ISBN 978-80-87580-91-2.
EISEND, Martin. 2009. A meta-analysis of gender roles in advertising. Journal of the Academy of Marketing Science. 38. 418-440. 10.1007/s11747-009-0181-x.
ELLEMERS, N. (2018). Gender stereotypes. Annual review of psychology, 69, 275-298.
ERCHULL, Mindy J.. 2013. Distancing Through Objectification? Depictions of Women’s Bodies in Menstrual Product Advertisements. Sex Roles. Vol. 68, no. 1-2p. 32–40. DOI 10.1007/s11199-011-0004-7.
FARDOULY, Jasmine; WILLBURGER, Brydie K.; VARTANIAN, Lenny R. 2017. Instagram use and young women’s body image concerns and self-objectification: Testing mediational pathways. Media, Culture & Society.
FINGERSON, L. 2006. Girls in power: Gender, body, and menstruation in adolescence. Albany: State University of New York Press.
FREITAS, Elsa Simões. 2008. Taboo in Advertising. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. ISBN 978 90 272 5423 8.
FURNHAM, A., a LAY, A. 2019. The universality of the portrayal of gender in television advertisements: A review of the studies this century [Online]. 43. Psychology Of Popular Media Culture, 8(2), 109-124.https://doi.org/10.1037/ppm0000161
HITCHCOCK, C. L., & PRIOR, J. C. 2004. Evidence about extending the duration of oral contraceptive use to suppress menstruation. Women's health issues: official publication of the Jacobs Institute of Women's Health, 14(6), 201–211. https://doi.org/10.1016/j.whi.2004.08.005
HODGE, Samarah. 2019. #Menstruation: Instagram Users Challenging Social Stigma. Dostupné z: https://ruor.uottawa.ca/handle/10393/38870
JIRÁK, Jan a Barbora KÖPPLOVÁ. 2007. Média a společnost, Vyd. 2 Praha: Portál, ISBN 978-80-7367-287-4.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. 2015. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0743-6.
KASTEN, Hartmut. 2006. Ženy - muži: [genderové role, jejich původ a vývoj]. Praha: Portál. Spektrum (Portál). ISBN 80-7367-145-x.
KOMÁRKOVÁ, Olga. 2006. Genderové stereotypy v reklamních textech. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, ISBN 80-7308-148-2.
LIPPMANN, Walter. 2015. Veřejné mínění. Přeložil Ladislav KÖPPL. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0939-3.
LOUGHNAN, Steve, PINA, Afroditi, VASQUEZ, Eduardo A. and PUVIA, Elisa. 2013. Sexual Objectification Increases Rape Victim Blame and Decreases Perceived Suffering. Psychology of Women Quarterly [online]. Vol. 37, no. 4p. 455–461. DOI 10.1177/0361684313485718. Dostupné z https://dx.doi.org/10.1177/0361684313485718
MAGER, J., & HELGESON, J. G. 2011. Fifty years of advertising images: Some changing perspectives on role portrayals along with enduring consistencies. Sex roles, 64(3-4), 238-252
MANDZIUK, R. M. 2010. “Ending women’s greatest hygienic mistake”: Modernity and the mortifica-tion of menstruation in kotex advertising, 1921–1926. Women’s Studies Quarterly, 38(3/4), 42–62. https://doi.org/10.1353/wsq.2010.0015
OAKLEY, Ann. 2000. Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál. 171 s. ISBN 80- 7178-403-6
PARK, S. 1996. From sanitation to liberation? The modern and postmodern marketing of menstrual products. Journal of Popular Culture, 30(2), 149–168. https://doi.org/10.1111/j.0022-3840.1996.00149.x
PAVLÍK, P. 2005. Gender a média. In I. Smetáčková a K. Vlková (ed.), Gender ve škole (str. 53-57). Praha: Otevřená společnost, o.p.s.
PETRUSEK, Miloslav, Hana MAŘÍKOVÁ a Alena VODÁKOVÁ. 1996. Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum, ISBN isbn80-7184-311-3.
PONTEROTTO, Diane 2016. Resisting the Male Gaze: Feminist Responses to the "Normatization" of the Female Body in Western Culture. Journal of International Women's Studies, 17(1), 133-151. https://vc.bridgew.edu/jiws/vol17/iss1/10
RENZETTI, C. M., & CURRAN, D. J. 2003. Ženy, muži a společnost. Karolinum.
RIHTARŠIČ, Tanja and RIHTARŠIČ, Matjaž. 2017. Model of Consumer Behaviour - Feminine Hygiene. ECONOMICS. Vol. 5, no. 1p. 125–136. DOI 10.1515/eoik-2017-0015.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. 2014. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
SHELDRAKE, Phillip. 2011. The Business of Influence. West Sussex : John Wiley & Sons, Ltd. ISBN 978-0-470-97862-7.
SIMES, R., BERG, D.H., 2001. SURREPTITIOUS LEARNING: MENARCHE AND MENSTRUAL PRODUCT ADVERTISEMENTS. Health Care for Women International. Vol. 22, no. 5p. 455–469. DOI 10.1080/073993301317094281.
SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. 2004. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0827-8.LAIRD, Amanda. Heavy Flow: Breaking the Curse of Menstruation. Toronto: Dundurn, 2019. ISBN 978-1-4597-4313-7.
SYKES, S. 2017. Six countries taking steps to tackle super-skinny models. Euronews. https://www.euronews.com/2017/09/06/counties-fighting-underweight-modelling
TERPLEP, S. (2020, January 23). Kotex decides women’s blood is red, not blue.The Wall StreetJournal. https://www.wsj.com/articles/kotex-decides-womens-blood-is-red-not-blue-11579800492
VODIČKOVÁ, Marie. 2019. Dekonstrukce menstruačního tabu v reklamním spotu „Nemusíš“. Praha, 33 s. Bakalářská práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut Politologie. Katedra Politologie. Vedoucí diplomové práce Mgr. Tereza Krobová.
VALDROVÁ, Jana. 2006. Gender a společnost: [vysokoškolská učebnice pro nesociologické směry magisterských a bakalářských studií]. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně. ISBN 80-7044-808-3.
VODÁKOVÁ, Alena a Olga VODÁKOVÁ. 2003. Rod ženský: kdo jsme, odkud jsme přišly, kam jdeme?. Praha: Sociologické nakladatelství. Sociologické aktuality. ISBN 80-86429-180.
WINTER, Filip. 2007. Právo a reklama v praxi. Praha: Linde. ISBN 978-80-7201-654-9.
WOLF, Naomi. 2015. The Beauty Myth. UK: London. ISBN 1784870412.
Předběžná náplň práce
Tématem bakalářské diplomové práce je zobrazování ženy v reklamě na intimní produkty na sociálních sítích. Práce bude analyzovat zobrazování ženy na jednotlivých profilech značek na vybraných sociálních sítích za pomocí kvantitativní obsahové analýzy. Cílem práce je zjistit, zda zobrazování žen v reklamě na sociálních sítích staví na genderových stereotypech či nikoliv.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The topic of the bachelor's thesis is the portrayal of a woman in advertising for intimate products on social networks. The work will analyze the portrayal of women on individual brand profiles on selected social networks using quantitative content analysis. The aim of the thesis is to find out whether the portrayal of women in advertising on social networks is based on gender stereotypes or not.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK