Zhodnocení CSR aktivit společnosti Plzeňský Prazdroj s.r.o.
Název práce v češtině: | Zhodnocení CSR aktivit společnosti Plzeňský Prazdroj s.r.o. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Valorization of CSR activities of Plzeňský Prazdroj Ltd. |
Klíčová slova: | Teorie stakeholderů, společenská odpovědnost firem, CSR, citlivá odvětví, udržitelný rozvoj, odpovědná komunikace. |
Klíčová slova anglicky: | The stakeholder theory, Corporate Social Responsibility, CSR, sustainable development, responsible communication. |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 20.09.2021 |
Datum zadání: | 20.09.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2022 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2022 |
Oponenti: | PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
HORRIGAN, Bryan. Corporate social responsibility in the 21st century: debates, models
and practices across government, law and business. Cheltenham: Edward Elgar, c2010. Expert (Grada). ISBN 978-1-84720-835-4. KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management (Grada). ISBN 978-80-247- 4480-3. KOTLER, Philip a Nancy LEE. Corporate social responsibility: doing the most good for your company and your cause. Hoboken, N.J.: Wiley, 2005. PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3157-5. TETŘEVOVÁ, Liběna. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0285-3. |
Předběžná náplň práce |
Sociální, ekonomická či etická témata, která byla dříve předmětem zájmu pouze odborného diskurzu, se postupem času usadila v myšlení široké veřejnosti. Vzhledem k tomu, a také kvůli velkému rozmachu komunikačních technologií, čelí nyní téměř všechny firmy na trhu společenskému nátlaku v oblastech, které v dané době společnost považuje za problematické. Mnohé společnosti proto investují do vzniku a rozvoje aktivit v rámci CSR. I na tyto aktivity je ovšem nutné nahlížet kriticky, jelikož se ze strany firem může jednat o pouhou neetickou manipulaci. O to víc, působí-li v citlivém odvětví.
Ve své práci se proto budu zabývat konkrétním podnikem působícím v jednom z citlivých odvětví, Plzeňským Prazdrojem. V první části vymezím pojem CSR a jeho aplikaci v citlivých odvětvích. Ve druhé části pak představím CSR aktivity společnosti Plzeňský Prazdroj, zhodnotím je na základě odborných zdrojů zaměřených právě na CSR v citlivých odvětvích, a následně se pokusím zjistit, jak je CSR Plzeňského Prazdroje vnímáno spotřebiteli. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Social, economic or ethical issues, which were previously the subject of interest only in professional discourse, have gradually settled in the minds of the general public. Due to this, and also due to the great expansion of communication technologies, almost all companies in the market now face social pressure in areas that the public considers problematic at the time. Many companies therefore invest in the creation and development of CSR activities. However, even these activities must be viewed critically, as they might only be an unethical manipulation by companies. Even more when operating in controversial industries.
In my thesis, therefore, I will deal with a specific company operating in one of the controversial industries, Plzeňský Prazdroj. In the first part, I define the concept of CSR and its application in controversial industries. In the second part, I will present the CSR activities of Plzeňský Prazdroj, evaluate them on the basis of professional resources focused on CSR in controversial industries, and then try to find out how CSR Plzeňský Prazdroj is perceived by consumers. |