Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Podcast jako nový fenomén sportovní žurnalistiky
Název práce v češtině: Podcast jako nový fenomén sportovní žurnalistiky
Název v anglickém jazyce: Podcast es a New Phenomenon of Sports Journalism
Klíčová slova: Podcast, podcasting v České republice, sportovní žurnalistika, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor
Klíčová slova anglicky: Podcast, Podcasting in the Czech Republic, Sports Journalism, Qualitative Research, Semi-structured interview
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Marta Chladová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 17.09.2021
Datum zadání: 17.09.2021
Datum a čas obhajoby: 12.09.2022 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2022
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2022
Oponenti: doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ANDREWS, Phil, 2013. Sports Journalism: A Practical Introduction. Londýn: SAGE, 192 s. ISBN 978-14462-5337-3.
BERRY, Richard, 2015. A Golden Age of Podcasting? Evaluating Serial in the Context of Podcast Histories. Journal of Radio & Audio Media. 22:2, 170–178.
BILLINGS, Andrew C, 2016. Defining Sport Communication. New York: Routledge, 370 s. ISBN 978-1-138-90959-5.
BONINI, Tiziano, 2015. The Second Age of Podcasting: reframing podcasting as a new digital mass medium. Quaderns del CAC. 41:18, 21–30.
BROOKS, Mary E. a kol., 2020. Advercasting: The Effectiveness of Podcast Ads. West Texas A&M University. 1.
GALLO, Nathan a Nic NEWMAN, 2019. News Podcasts and the Opportunities for Publishers. Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism, 46 s. ISBN 978-1-907384-67-7.
HENDL, Jan, 2012. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
HUTCHINS, Brett a David ROWE, 2012. Sport Beyond Television: The Internet, Digital Media and the Rise of Networked Media Sport. Londýn: Routledge, 255 s. ISBN 978-0-415-88718-2.
HUTCHINS, Brett a Raymond BOYLE, 2017. A Community of Practice. Digital Journalism. 5:5, 496–512.
CHAN-OLMSTED, Sylvia a Rang WANG, 2022. Understanding podcast users: Consumption motives and behaviors. New Media & Society. 24:3, 684–704.
JENKINS, Henry, 2008. Convergence culture: where old and new media collide. New York: New York University Press, 351 s. ISBN 978-0-8147-4295-2.
JHAM, Bruno C. a kol., 2008. Joining the Podcast Revolution. Journal of Dental Education. 72:3, 278–281.
JONES, Rosie a kol., 2021. Current Challenges and Future Directions in Podcast Information Access. In Proceedings of the 44th International ACM SIGIR Conference on Research and Development in Information Retrieval (SIGIR ’21), July 11–15, Virtual Event, Canada. ACM, New York, NY, USA, 12 s.
LINDGREN, Mia, 2021. Intimacy and Emotions in Podcast Journalism: A Study of Award-Winning Australian and British Podcasts. Journalism Practice. 16:1, 1–16.
LUNDSTRÖM, Markus a Tomas Poletti LUNDSTRÖM, 2021. Podcast ethnography. International Journal of Social Research Methodology. 24:3, 289–299.
MARKMAN, Kris M., 2011. Doing radio, making friends, and having fun: Exploring the motivations of independent audio podcasters. New media & society. 14:4, 547–565.
MCHUGH, Siobhan, 2016. How podcasting is changing the audio storytelling genre. The Radio Journal: International Studies in Broadcast and Audio Media. 14:1, 65–82.
NOVACEANU, Marta Ramona, 2020. From The Traditional Radio to Podcast or To the À La Carte. World Journal of Research and Review. 11:1, 17–21.
PERKS, Lisa Glebatis a Jacob S. TURNER, 2019. Podcasts and Productivity: A Qualitative Uses and Gratifications Study. Mass Communication and Society. 22:1, 96–116.
ŘIHÁČEK, Tomáš a kol., 2013. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 190 s. ISBN 978-80-210-6382-2.
SEDLÁKOVÁ, Renáta, 2014. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 548 s. ISBN 978-80-247-3568-9.
STEEN, Rob, 2014. Sports Journalism: A Multimedia Primer. Oxon: Routledge, 250 s. ISBN 978-0415742146.
STRAUSS, Anselm a Juliet CORBINOVÁ, 1999. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 105 s. ISBN 80-85834-60-X.
VAN DIJCK, José, 2009. Users like you? Theorizing agency in user-generated content. Media, Culture & Society. 31:1, 41–58.
WESTERSTÅHL, Jörgen, 1983. Objective News Reporting: General Premises. Communication Research. 10:3, 403–424.
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá podcastem jakožto novým fenoménem sportovní žurnalistiky. Hlavním cílem práce je zjistit, jak v České republice přistupují sportovní novináři k tvorbě těchto pořadů. Zvolenou metodou pro získání dat je polostrukturovaný rozhovor s autory podcastů. Odpovědi novinářů a jevy v nich obsažené a získaná data autorka práce vyhodnotí a interpretuje pomocí postupů zakotvené teorie.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis focuses on the podcast as a new phenomenon of sports journalism. The main goal of the thesis is to find out how sports journalists in the Czech Republic approach the creation of podcasts. The chosen method for obtaining data is a semi-structured interview. In the practical part, the author of the thesis examines the individual answers of journalists and evaluates and interprets the phenomena contained in them using a grounded theory.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK