Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vánoční programová nabídka vybraných českých plnoformátových televizních stanic v letech 2016-2020
Název práce v češtině: Vánoční programová nabídka vybraných českých plnoformátových televizních stanic v letech 2016-2020
Název v anglickém jazyce: Christmas program offer of selected Czech full-format television stations in the years 2016-2020
Klíčová slova: Vánoce, programová nabídka, vánoční pohádky, televizní stanice, programová schémata, Česká televize, televize NOVA, televize PRIMA
Klíčová slova anglicky: Christmas, program offer, christmas fairy-tales, TV stations, program schemes, Czech television, television Nova, television Prima
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.08.2021
Datum zadání: 25.08.2021
Datum a čas obhajoby: 15.06.2022 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:29.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2022
Oponenti: Mgr. Monika Zavřelová
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti 2., upravené a doplněné vydání. Praha: Grada, 2019. 456 stran ISBN 978-80-271-0553-3.
BENOIST, Luc a Zdeněk HRBATA. Znaky, symboly a mýty. Praha: Victoria Publishing, 1995, 122 s. ISBN 80-85865-49-1.
BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001, 391 s. ISBN 80-85947-67-6.
DeFLEUR, Melvin L. a Sandra J. BALL-ROKEACH. Teorie masové komunikace. Překlad Jan Jirák a Otakar Šoltys. Praha: Vydavatelství Karolinum, 1996, 363 s. ISBN 80-7184-099-8
HARTL, P., HARTLOVÁ, H.: Psychologický slovník. Portál, Praha 2000, 776 s. ISBN 80-7178-303-X
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Praha: Portál, 2003, 207 s. ISBN 80-7178-697-7.
JIRÁK, Jan, Josef BERÁNEK a Silvie HEKERLOVÁ. 10 let v českých médiích. Praha: Portál pro Newton Information Technology, 2005, 142 s. ISBN 80-7178-925-9.
JIRÁK, Jan. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015, 390 s. ISBN 978-80-262-0743-6.
KODEX ČESKÉ TELEVIZE. Česká televize. Praha: Předtisková příprava a tisk Admira Studio, s. r. o., 2003, 46 s. ISBN 80-85005-46-8
KOLEKTIV AUTORŮ. Dějiny českých médií v datech. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2003, 461 s. ISBN 80-246-0632-1
KONČELÍK, Jakub, Pavel VEČEŘA a Petr ORSÁG. Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, s. r. o., 2010, 310 s. ISBN 978-80-7367-698-8.
KUNCZIK, Michael. Základy masové komunikace. Překlad Štěpánka Kudrnáčová a Milan Šmíd. Praha: Vydavatelství Karolinum, 1995, 307 s. ISBN 80-7184-134-X
LENDEROVÁ, Milena, Tomáš JIRÁNEK a Marie MACKOVÁ. Z dějin české každodennosti: život v 19. století. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2017, 499 s. ISBN 978-80-246-3510-1.
MCLUHAN, Marshall, Miloš CALDA a Jan JIRÁK. Jak rozumět médiím: extenze člověka. 2., rev. vyd. Praha: Mladá fronta, 2011, 399 s. ISBN 978-80-204-2409-9.
McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Překlad Hana Loupová. Praha: Portál, s. r. o., 2009, 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. Překlad Helena Bendová. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012, 213 s. ISBN 978-80-7331-246-6.
OSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Třetí, rozšířené vydání. Praha: Libri, 2007, 263 s. ISBN 978-80-7277-266-7.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004, 327 s. ISBN 80-7178-926-7.
SCHULZ, Winfried, Lutz M. HAGEN, Jakub KONČELÍK, Barbara KÖPPLOVÁ, Helmut SCHERER a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2004, 149 s. ISBN 80-246-0827-8.
ŠTOLL, Martin. Tři podoby televize. Praha: Skripta. Literární akademie, Soukromé vysoké školy Josefa Škvoreckého, 2013, 161 s. ISBN 978-80-86877-67-9.
TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 97-80-7367-683-4.

Odborné práce
ČEŘOVSKÁ, Eliška. Reengineering zpravodajství televize Prima. Praha, 2012. 90 s. Diplomová práce (Bc.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra žurnalistiky. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Martin Lokšík.
HADRBOLCOVÁ, Jana. Televize ve světě dnešních dětí a mládeže. Praha, 2019. 69 s. Bakalářská práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Jan Miessler.
HLAVICOVÁ, Lenka. Analýza prime time programové skladby ČT 1 v letech 2003-2008. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Katedra mediálních studií, 2010. 55 s., 29 s. příloh. Vedoucí bakalářské práce Prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
HLAVICOVÁ, Lenka. Mediální konstrukce státnosti: programová skladba českých celoplošných televizních stanic během státních svátků po roce 1990. Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd, 2012, 2012, 109 s.
HOLUB, Ondřej. Rozdíly v používání mytologických archetypů ve zpravodajství veřejnoprávní a komerční televize. Bakalářská práce (Bc.)--Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd, 2011, 2011, 51 s.
HRONOVÁ, Aneta. Vysílání pro děti a mládež: komparativní analýza proměn dramaturgie a programových strategií ČT. Brno, 2012. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Katedra mediálních studií a žurnalistiky.
HUDEČKOVÁ, Lucie. Význam rituálů v životě rodiny 21. století. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra Sociální pedagogiky, 2009. 86 s. Vedoucí diplomové práce: Mgr. Tomáš Dvořáček, DiS.
JAKUBCOVÁ, Kristina. Státní svátky v mediální komunikaci. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 2008. 54 s. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Jan Křeček, PhD.
JANDEČKA, Václav. Současné způsoby tvorby vysílacího schématu veřejnoprávní a komerční televize. Praha, 2020. 88 s. Bakalářská práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce MgA. Daniel Růžička.
POULÍČEK, Pavel. Specifika programové skladby komerční televize (model TV NOVA). Praha: Bakalářská práce (Bc.). Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd. Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 1997, 1997, 35 s.
PRŮŠOVÁ, Denisa. Televizní zábava na obrazovkách ČT a TV Nova na počátku tisíciletí a v současnosti. Praha, 2020. 159 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Milan Kruml.
PTÁČKOVÁ, Renáta. "Televizní Vánoce" - srovnání televizních programů nabízených během vánočních svátků za posledních 10 let. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2008.
RŮŽIČKOVÁ, Aneta. Vánoce v české vizuální kultuře. Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2018.
SOBOTKOVÁ, Petra. Místo rituálů v současné rodině. Praha, 2003. 162 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie. Vedoucí diplomové práce PhDr. Lenka Šulcová, CSc.
ŠÍROVÁ, Eva. Vánoce na obrazovkách: programové strategie a reprezentační mechanismy. Brno, 2012. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Katedra mediálních studií a žurnalistiky.
ŠTĚTKA, Václav. Mediální integrace národa v době globalizace. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2007, 197 s. ISBN 978-80-210-4376-3.
VALOVÁ, Nikola. Jiří Chalupa dětem. Jeho pohádková tvorba v Československé a České televizi. Praha, 2018. 170 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut mezinárodních studií. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Milan Kruml.
VOHRALÍK, Jan. Trendy postavení product placementu ve veřejnoprávní a komerční sféře v České republice. Praha, 2020. 88 s. Bakalářská práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra marketingové komunikace a public relations. Vedoucí bakalářské práce Mgr. David Klimeš, Ph.D.
VONDRÁČKOVÁ, Lucie. Pohádky v československé kinematografii. Praha, 2006. Rigorózní práce. Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologie.
VRASPÍROVÁ, Pavla. Počítáme s dětmi v České televizi: Vysílání pro děti a mládež. Praha, 2011. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií.
WALDMANNOVÁ, Lucie. Bylo, nebylo v televizi: Funkce českých pohádek ve vánočním schématu České televize 2004-2014. Praha, 2016. 58 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce doc. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce odpovídá na otázky o vánočním televizním vysílání plnoformátových stanic v období od 23. do 26. prosince v České republice. Teoretická část popisuje historii a současnost vánočních oslav na území Česka. Ukazuje rozdíly, které vznikaly v průběhu času, mezi tím, jak se Vánoce slavily dříve a co nám z tradic přetrvává dodnes. Dále práce nabízí základní informace o rituálech, výrobě programového schématu a o vysílání celkově. Součástí teoretické části jsou také krátké podkapitoly o historii televizního vysílání na našem území a regulaci televizního vysílání. Analytická část kromě hypotéz a výzkumných otázek přichází také s charakteristikou zkoumaného vzorku, konkrétně tedy s krátkou historií jednotlivých plnoformátových stanic. Analýza poskytuje popis jednotlivých televizních programů ve všech výše uvedených dnech, která většinou probíhala od 6 do 22 hodin. Pro porovnání je do analýzy zařazena jak komerční (Prima, Nova), tak veřejnoprávní (ČT1, ČT2) programová nabídka. Ke konci analytické části je poskytnut výčet opakujících se komedií a pohádek. Kromě jiného bakalářská práce ukazuje rozdíly nejen mezi veřejnoprávními a komerčními stanicemi, ale také rozdíly ve vysílání zpravodajství, rozdíly ve vysílání během dne nebo v jednotlivých dnech vánočních svátků. Na konci práce je kapitola, která hodnotí a interpretuje výsledky analýzy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The Bachelor's thesis offers answers to questions about Christmas television broadcasting of full-format stations in the period from 23rd to 26th December in the Czech Republic. The theoretical part describes the history and present of Christmas celebrations in the territory of the Czech Republic. It shows the differences which have arisen over time, between how Christmas was celebrated before and which of our traditions persist till today. Furthermore, the work offers basic information about rituals, production of the program scheme and broadcasting in general. The theoretical part also includes short subchapters on the history of television broadcasting in our territory and the regulation of television broadcasting. In addition to hypotheses and researched questions, the analytical part also comes with the characteristics of the researched sample, specifically with a short history of individual full-format stations. The analysis provides a description of individual television programs on all of the above-mentioned days, which usually took place from 6 am to 10 pm. For comparison, there are included in the analysis both commercial (Prima, Nova) and public (ČT1, ČT2) program offer. Towards the end of the analytical part, there are provided a list of recurring comedies and fairy tales. Among other things, the Bachelor 's thesis shows differences not only between public and commercial stations, but also difference in news broadcasting, differences in broadcasting during the day or on individual days of the Christmas holidays. At the end of the work, there is a chapter evaluates and interprets the results of the analysis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK