Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Product placement v české televizní tvorbě mezi lety 2019-2021
Název práce v češtině: Product placement v české televizní tvorbě mezi lety 2019-2021
Název v anglickém jazyce: Product placement in Czech television production during 2019-2021
Klíčová slova: product placement, umístění produktu, ČT1, TV Nova, TV Prima, televizní tvorba, české seriály, české TV hobby magazíny
Klíčová slova anglicky: Product placement, Czech TV series, Czech TV hobby magazines, czech television production, ČT1, TV Nova, TV Prima
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.08.2021
Datum zadání: 25.08.2021
Datum a čas obhajoby: 24.06.2022 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2022
Oponenti: Mgr. Aleš Doležal
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Al-Kadi, T. (2013). Product placement: A booming industry in search of appropriate regulation. Journal of Marketing Research & Case Studies, 2013(1).

ATO. (2012). Kodex pravidel pro umístění produktu v televizním vysílání. https://www.ato.cz/pravni-agenda/

Avery, R. J. & Ferraro, R. (2000). Verisimilitude or Advertising? Brand Appearances on Prime-Time Television. Journal of Consumer Affairs, 34(2), 217-244.

Babacan, E., Akcali, S. İ. & Baytekin, E. P. (2012) Product placement as a rising marketing communication activity: an assessment on television serials. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 62, 1319-1331.

Balasubramanian, S. K. (1994). Beyond advertising and publicity: Hybrid messages and public policy issues. Journal of Advertising, 23(4), 29–46.

Blondé, K. & Roozen, I. (2006). An explorative study of testing the effectiveness of product placement compared to 30-second commercials.
https://www.researchgate.net/publication/228431157_An_explorative_study_of_testing_the_effectiveness_of_product_placement_compared_to_30-second_commercials

Buess, J. (2003). Product Placement: The Analysis of a Marketing Communication Instrument. Diplomica Verlag.

Dahlén, M., Lange, F. & Smith, T. (2009). Marketing communications: A brand narrative approach. John Wiley & Sons.

Drdáková, V. (2020). Product placement v české televizní tvorbě na příkladech vybraných seriálů v roce 2019 [Bakalářská práce]. Univerzita Karlova

Eagle, L. & Dahl, S. (2018). Product Placement in Old and New Media: Examining the Evidence for Concern. Journal of Bussines Ethics, 147, 605–618.

Frey, P. (2011). Marketingová komunikace: nové trendy 3.0 (3., rozš. vyd). Management Press.

Galician, M. L. (2010). Handbook of product placement in the mass media: New strategies in marketing theory, practice, trends, and ethics. Routledge.

Hejlová, D. (2015). Public relations. Grada Publishing.

Hindle, T. (2012). The Economist Guide to Management Ideas and Gurus. Profile Books.

Kalista, M. (2011). Product Placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. Key Publishing

Karrh, J. A. (1998). Brand placement: A review. Journal of Current Issues and Research in Advertising, 20(2), 31–49.

Kent, R. P. (1966). Money and banking (5 ed.). Holt, Rinehart and Winston.

Kit, L. C., & P’ng, E. L. Q. (2014). The effectiveness of product placement: The influence of product placement towards consumer behavior of the millennial generation. International Journal of Social Science and Humanity, 4(2), 138-142.

Kollerová, K. (2009). Product placement jako prostředek marketingové komunikace. Analýza výskytu product placementu ve vybraných českých filmech po roce 2000 [Bakalářská práce, Univerzita Karlova]. Digitální repozitář univerzity Karlovy. https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/108486

Kotler, P. & Keller, K. L. (2013) Marketing management (4. vyd.). Grada. Přeložil Juppa, T. & Machek, M.

Kramoliš, J. & Drábková, M. (2012). Types, Forms and Major Product Categories of Product Placement in the Czech Republic.

Journal of Eastern Europe Research in Business & Economics, 2012, 1

Kramoliš, J. & Kopečková, M. (2015). Marketingový nástroj Product Placement v českém prostředí. Georg.

Kubánková, Z. (2016). Český film na prodej: product placement v hraných koprodukcích České televize v letech 2013—2015 [Bakalářská práce, Masarykova univerzita]. Informační systém Masarykovy univerzity.
https://is.muni.cz/th/ku25y/Kubankova_bakalarska_prace_text.pdf

La Ferle, C. & Edwards, S. M. (2006). Product placement: How brands appear on television. Journal of advertising, 35(4), 65-86.

Lehu, J. M. (2007). Branded entertainment: Product placement & brand strategy in the entertainment business. Kogan Page Publishers.

McLeod, C. (2018). How to Pass Higher Business Management (2nd ed.). Hodder Gibson

Mrázová, M. (2015). Vnímání seriálového product placementu adolescenty [Bakalářská práce, Univerzita Karlova]. https://docplayer.cz/59692349-Univerzita-karlova-v-praze.html

Muzellec, L., Lynn, T. & Lambkin, M. (2012). Branding in fictional and virtual environments: Introducing a new conceptual domain and research agenda. European Journal of Marketing, 46(6), 811-826.

Neale, M. & Corkindale, D. (2022). Make product placement work for you: Get less exposure. Business Horizons, 65(2), 149-157.

Nebenzahl, I. D. & Secunda, E. (1993). Consumers’attitudes toward product placement in movies. International Journal of Advertising, 12(1), 1–12.

Newell J., Salmon, Ch. T. & Chang, S. (2006). The Hidden History of Product Placement. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 50(4), 575-594.

Obrovský, P. (2010). Product placement: Právní úprava a využití v marketingové praxi [Bakalářská práce]. Mendelova univerzita v Brně.

Papp-Váry, A. (2015). Which way is product placement going? 11 expected trends. Economic and Social Development: Book of Proceedings, 313-323. https://mail.esd-conference.com/upload/book_of_proceedings/esd_Book%20of%20Proceedings_Miami_ONLINE.pdf#page=319

Popoli, P. (2017). Advancing insights on brand management. BoD – Books on Demand

Přikrylová, J. & Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Grada.

Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E. & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace (2., zc. přeprac. vyd.). Grada.

Rabenseifner, T. (2012). Televizní product placement v ČR [Bakalářská práce, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně]. Digitální knihovna Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. http://digilib.k.utb.cz/handle/10563/18903

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. (2010). Umístění produktu (product placement).
https://www.rrtv.cz/files/pdf/Product%20placement_na%20web_pro%20div%C3%A1ky.pdf

Seipel, M., Freeman, J. & Brubaker, P. (2018). Key factors in understanding trends in hollywood product placements from 2005 to 2015. Journal of Promotion Management, 24(6), 755-773.

Skolková, M. (2019). Vnímání Product Placementu respondenty v českých televizních seriálech [Diplomová práce, Západočeská univerzita v Plzni]. Digitální knihovna Západočeské univerzity v Plzni. https://otik.zcu.cz/bitstream/11025/39307/1/DP_Skolkova_Michala.pdf

Steortz, E. M. (1987). The cost efficiency and communication effects associated with brand name exposure within motion pictures [Master’s thesis, West Virginia University]. The Research Repository @ WVU. https://researchrepository.wvu.edu/etd/8214/

Vohralík, J. (2020) Trendy postavení product placementu ve veřejnoprávní a komerční sféře v České republice [Bakalářská práce, Univerzita Karlova]. Digitální repozitář Univerzity Karlovy. https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/118713

Vysekalová, J. & kol. (2014). Emoce v marketingu. Grada

Vysekalová, J. & Mikeš, J. (2018). Reklama: Jak dělat reklamu (4., akt. a dopl. vyd.). Grada

Williams, K., Petrosky, A., Hernandez, E. & Page Jr., R. (2011). Product placement effectiveness: revisited and renewed. Journal of Management and Marketing research, 7, 1-24.
Předběžná náplň práce
Práce se v teoretické části bude zabývat ukotvením product placementu v rámci marketingu, uvede jeho historii v zahraničí i v České republice a nastíní aktuální trendy. Součástí práce budou kapitoly zabývající se výhodami a nevýhodami product placementu z pohledu inzerentů i televizních tvůrců a rovněž jeho efektivitou. Budou zmíněny nejdůležitější formy legislativního ukotvení v tuzemsku a problematická etická rovina. V praktické části bude představen vlastní výzkum product placementu použitého v tuzemských seriálech a pořadech vysílaných mezi lety 2019 a 2021. Diplomová práce bude ve výzkumné části navazovat na bakalářskou práci autorky Product placement v české televizní tvorbě na příkladech vybraných seriálů v roce 2019 obhájenou v roce 2020 a rozšiřovat ji.

Primárním cílem práce je zmapování tuzemské televizní tvorby ve vztahu k používání product placementu, tzn. míra použití jednotlivých typů PP (vizuální/auditivní, dominantní/nedominantní, aj.), jeho relevance k ději, sektor zboží, či služeb, jenž propaguje, a další. Pro výzkum bude použita kvantitativní obsahová analýza. Podle předem stanovených hypotéz a výzkumných otázek budou kódovány pořady a seriály napříč Českou televizí, TV Nova a TV Prima vysílané v rozmezí let 2019 až 2021. Druhým cílem práce je komparace používání PP mezi jednotlivými stanicemi.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK