Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza herních časopisů Level a Score a jejich vlivu na lokální vývojářskou scénu
Název práce v češtině: Analýza herních časopisů Level a Score a jejich vlivu na lokální vývojářskou scénu
Název v anglickém jazyce: Analysis of video game magazines Level and Score and their influence on a local game development scene
Klíčová slova: Videohry, herní časopis, Level, Score, kvantitativní analýza, herní vývojáři, herní žurnalistika
Klíčová slova anglicky: Video games, video game magazine, Level, Score, quantitative analysis, game developers, game journalism
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jan Švelch, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.08.2021
Datum zadání: 06.08.2021
Datum a čas obhajoby: 26.06.2023 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:28.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2023
Oponenti: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Nejznámější tištěná média s herním obsahem u nás představují časopisy Level a Score. Herní žurnalistika silně ovlivňuje herní kulturu, což je způsobeno tím, že herní novináři představují prostředníky mezi hráči a tvůrci videoher. Herní novináři slouží jako gatekeepeři, kteří určují, jaké informace se čtenář/hráč dozví. Svým psaním vytváří ideu toho, jak má „opravdový“ hráč vypadat a co má znát. Herní vývojáři potřebují herní novináře k tomu, aby vytvořili reklamu k nové hře, a novináři potřebují něčím zaplnit stránky. Jak při vytváření obsahu zohledňuje tuzemská herní žurnalistika lokální vývojáře, je předmětem této diplomové práce.
Herní novináři sice fungují jako gatekeepeři, ale informace, které vpustí mezi veřejnost, závisí přímo na herním průmyslu. Nedávným případem je přísně ošetřené embargo pro novináře, kteří chtěli recenzovat videohru Cyberpunk (2020). Dochází ale i k výjimkám, kdy novináři Cecilie D'Anastasio a Jason Schreier poukázali ve svých reportážích na nemorální praktiky uvnitř herního průmyslu a spolupracovali s whistleblowery.
Cílem práce je za pomoci obsahové analýzy a rozhovorů s šéfredaktory zjistit, jak časopisy reprezentují lokální vývojářskou komunitu a herní průmysl. Analýza bude obsahovat následující výzkumné otázky (VO):
VO 1: Jakou formou věnují pozornost časopisy domácí vývojářské scéně?
VO 2: Jaký je podíl titulních stran zobrazujících domácí vývojáře?
VO 3: Jaký je poměr reklamního a redakčního obsahu v časopise?
VO 4: Jaký je podíl domácího versus zahraničního obsahu v časopise?
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK