Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Integration of the Embree Raycasting Library into a CSG Renderer
Název práce v češtině: Integrace knihovny Embree pro raycasting do CSG Rendereru
Název v anglickém jazyce: Integration of the Embree Raycasting Library into a CSG Renderer
Klíčová slova: sledování paprsků|CSG|Embree
Klíčová slova anglicky: raycasting|CSG|Embree
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: prof. Dr. techn. Alexander Wilkie
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.06.2021
Datum zadání: 30.06.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 16.07.2021
Datum a čas obhajoby: 13.09.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.07.2021
Datum odevzdání tištěné podoby:22.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2021
Oponenti: Mgr. Martin Kahoun
 
 
 
Zásady pro vypracování
Modern High Performance Ray Casting toolkits, such as the Intel Embree library which is a de facto industry standard, are a cornerstone of the high performance levels seen in current CPU rendering. But such libraries are geared towards efficient plain triangle ray casting for large amounts of triangles, and not higher level set theoretic modelling with more complex primary shapes. Which is a significant drawback, as CSG operations provide an intuitive and powerful layer of semantics beyond plain geometric shape placement. In this thesis, we show how the two can be used together. Wo do this by integrating Embree into ART, an existing CSG rendering framework: due to the highly efficient single-purpose nature of Embree, this is a non-trivial engineering problem. The key goal for such an integration is of course improved performance: but as Embree is highly optimised for non-CSG rendering, it is not immediately obvious how to join the two so that the resulting hybrid actually offers any performance advantage at all. A previous attempt in this direction was conducted at a different university, and only managed to obtain a marginal speed improvement at best. We explore the technical options for such an integration, and demonstrate that a viable solution that offers clear performance gains is in fact possible.
Seznam odborné literatury
Embree: a kernel framework for efficient CPU ray tracing
Ingo Wald, Sven Woop, Carsten Benthin, Gregory S. Johnson, Manfred Ernst
ACM Transactions on Graphics Volume 33 Issue 4 July 2014 Article No.: 143 pp 1–8 https://doi.org/10.1145/2601097.2601199

Efektivní sledování paprsků v CSG modelech 
Markéta Karaffová
Diploma thesis, FEL ČVUT, 2016
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK