Skills and strategies of route planning based on touristic maps and their differences among various groups
Název práce v češtině: | Dovednosti a strategie plánování trasy na turistických mapách a jejich rozdíly mezi různými skupinami |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Skills and strategies of route planning based on touristic maps and their differences among various groups |
Klíčová slova: | strategie, dovednost, nagivace, plánování trasy, turistická mapa, eye-tracking, komparace, experiment |
Klíčová slova anglicky: | strategy, skill, navigation, route planning, touristic map, eye-tracking, comparison, experiment |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.12.2021 |
Datum zadání: | 10.12.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.12.2021 |
Seznam odborné literatury |
DONG, W., ZHAN, Z., LIAO, H., MENG, L., LIU, J. (2020): Assessing Similarities and Differences between Males and Females in Visual Behaviors in Spatial Orientation Tasks. ISPRS International Journal of Geo-Information, 2, 9, 115. LIU, Y. (2019): Visual search characteristics of precise map reading by orienteers. PeerJ, 7, 15. PICCARDI, L., DE LUCA, M., NORI, R., PALERMO, L., IACHINI, F., GUARIGLIA, C. (2016): Navigational Style Influences Eye Movement Pattern during Exploration and Learning of an Environmental Map. Frontiers in Behavioral Neuroscience, 10, 1–15. VAEZ, S., BURKE, M., YU, R. (2020): Visitors’ wayfinding strategies and navigational aids in unfamiliar urban environment. Tourism Geographies, 4–5, 22, 832–847. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je identifikovat úroveň dovedností a zvolené strategie plánování trasy na turistických mapách u různých skupin (možno přizpůsobit zájmu řešitele práce, např. studenti geografie x studenti jiných oborů, nebo zběhlí uživatelé turistických map x dospělí mající minimální zkušenost s využíváním turistických map) a následně je mezi těmito skupinami porovnat. K identifikaci úrovně dovedností a zvolených strategií bude využita technologie sledování pohybu očí, tj. eye-tracking technologie. Eye-tracking experiment bude dále doplněn o dotazníkové šetření zjišťující základní charakteristiky testovaných, jejich zkušenosti s turistickou mapou apod. Řešitel se může při designu výzkumu inspirovat například studií Liu (2019), viz seznam odborné literatury. |