Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Změny programového schématu kanálu ČT 2 po novele zákona o České televizi z roku 2011
Název práce v češtině: Změny programového schématu kanálu ČT 2 po novele zákona o České televizi z roku 2011
Název v anglickém jazyce: Changes to the program schedule of the channel ČT 2 after the amendement to the Czech Television Act of 2011
Klíčová slova: Programové schéma, televize, televize veřejné služby, ČT 2, Česká televize, komercionalizace, obsahová analýza, divácky atraktivní pořad, pořad pro náročného diváka
Klíčová slova anglicky: Scheduling, television, public broadcasting television, ČT 2, Czech Television, commercialization, content analysis, viewer attractive show, show for demanding viewer
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.08.2016
Datum zadání: 09.08.2016
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.06.2021
Datum a čas obhajoby: 21.09.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:27.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 21.09.2021
Oponenti: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ, 2019. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 2., upravené a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0553-3.
BOURDIEU, Pierre, 2002. O televizi. V nakl. Doplněk 1. vyd. Brno: Doplněk. Edice světových autorů (Doplněk). ISBN 8072391224.
Deontologie: deontologická etika, 2021. In: Britannica [online]. Chicago: Encyclopædia Britannica, Inc. [cit. 2021-07-25]. Dostupné z: https://www.britannica.com/topic/deontological-ethics
DISMAN, Miroslav, 2011. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměn. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 9788024619668.
EASTMAN, Susan a Douglas FERGUSON, 2013. Media programming: strategies and practices. 9th ed. Boston, MA: Wadsworth. ISBN 1111344477.
ECO, Umberto, 2006. Skeptikové a těšitelé. Vyd. 1. [i.e. vyd. 2., V Argu 1.]. Praha: Argo. ISBN 8072037064.
Evropská komise, 2021. In: European Commission [online]. Brussels: European Commission [cit. 2021-07-25]. Dostupné z: https://ec.europa.eu/info/index_en
Evropský jednotný trh: Standardizace, 2021. In: European Commission: Single market [online]. Brussels: European Commission [cit. 2021-07-25]. Dostupné z: https://ec.europa.eu/growth/single-market/european-standards_en
Evropský soud pro lidská práva, 2021. In: European Court of Human Rights [online]. Strasbourg: European Court of Human Rights [cit. 2021-07-25]. Dostupné z: https://www.echr.coe.int/Pages/home.aspx?p=home
FELDSTEIN, Valter, 1964. Televize včera, dnes, zítra: studie k některým otázkám teorie, estetiky a hist. televize se zřetelem k jejímu společ. významu a poslání : k 10. výročí vzniku Čs. televize. 1. vyd. Praha: Orbis.
HALLIN, Daniel a Paolo MANCINI, 2008. Systémy médií v postmoderním světě: tři modely médií a politiky. Vyd. 1. Přeložil Tomáš TRAMPOTA. Praha: Portál. ISBN 9788073673772.
Hermeneutika, 2021. In: Stanford Encyclopedia of Philosophy [online]. Stanford: Stanford University [cit. 2021-07-25]. Dostupné z: https://plato.stanford.edu/entries/hermeneutics/
Hodnocení plnění veřejné služby 2013 [online], 2014. Praha: Česká televize [cit. 2017-05-19]. Dostupné z: http://img.ceskatelevize.cz/boss/document/891.pdf?v=1
Hodnocení plnění veřejné služby 2016 [online], 2017. Praha: Česká televize [cit. 2017-05-19]. Dostupné z: http://img.ceskatelevize.cz/boss/document/891.pdf?v=1
JAKUBOWICZ, Karol, 2017. Média a demokracie v 21. století: hledání nových modelů. I. vydání. Přeložil Svatava NAVRÁTILOVÁ. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8449-0.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ, 2015. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál. ISBN 9788026207436.
KRUML, Milan, 2013. Televize? Televize!: Procházka prvními šesti dekádami televizního vysílání u nás pro začátečníky i pokročilé. 1. vydání. Praha: Česká televize.
MCCOMBS, Maxwell E., 2009. Agenda setting: nastolování agendy: masová média a veřejné mínění. 1. vyd. Přeložil Tomáš KAČER, přeložil Vlastimil NEČAS. Praha, Česká republika: Portál. ISBN 978-80-7367-591-2.
MCQUAIL, Denis, 2009. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál. ISBN 9788073675745.
Měření sledovanosti TV v ČR, 2021. In: Nielsen Admosphere [online]. Praha: Nielsen Admosphere, a.s. [cit. 2021-07-25]. Dostupné z: https://www.nielsen-admosphere.cz/produkty-a-sluzby/mereni-sledovanosti-tv-v-cr/parametry/
MONACO, James, 2004. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Ilustroval David LINDROTH, přeložil Tomáš LIŠKA, přeložil Jan VALENTA. Praha: Albatros. Albatros Plus, sv. 35. ISBN 9788000014104.
ORLEBAR, Jeremy, 2012. Kniha o televizi. 1. vyd. Přeložil Helena BENDOVÁ. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění. ISBN 9788073312466.
OSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA, 2010. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Dotisk 3., rozš. vyd. Praha: Libri. ISBN 9788072772667.
OTÁHAL, Milan, Jiří KOCIAN, ed., 2019. Tematická příručka k československým dějinám 1948–1989 [online]. Praha: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR [cit. 2021-07-12]. ISBN 978-80-7285-239-0. Dostupné z: http://www.usd.cas.cz/wp-content/uploads/CS_dejiny_web_komplet.pdf
PEREBINOSSOFF, Philippe, Brian GROSS, Lynne GROSS a Edwin VANE, 2005. Programming for TV, radio, and the Internet: strategy, development, and evaluation. 2nd ed. Boston: Focal Press. ISBN 0240806824.
POSTMAN, Neil, 1999. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. Vyd. 1. Přeložil Irena REIFOVÁ. Praha: Mladá fronta. Souvislosti (Mladá fronta), sv. 16. ISBN 8020407472.
Public Broadcasting Service, 2021. In: PBS [online]. PBS [cit. 2021-07-21]. Dostupné z: www.pbs.com
Rada Evropy, 2021. In: Rada Evropy: o nás [online]. Strasbourg: Council of Europe [cit. 2021-07-25]. Dostupné z: https://www.coe.int/en/web/about-us
RRTV: Licenční podmínky TV NOVA, 2021. In: From Wayback to way forward: The Internet´s Library for 25 years [online]. 2021: archive.org [cit. 2021-07-25]. Dostupné z: https://web.archive.org/web/20121105003050/http://www.rrtv.cz/cz/files/lic/6254.pdf
Statista [online], 2021. London: Statista [cit. 2021-07-11]. Dostupné z: https://www.statista.com/statistics/269983/leading-tv-broadcasters-in-the-uk-by-audience-share/
ŠMÍD, Milan, 2011. Vysílání veřejné služby v zemích Evropské unie, jeho organizace a fungování. Parlamentní institut. Studie č. 5.309. Praha.
ŠMÍD, Milan, 2014. Veřejnoprávní média v zemích EU - jejich řízení a kontrola, vymezení činnosti. Praha.
ŠTOLL, Martin, 2013. Tři podoby televize. Praha: Literární akademie (Soukromá vysoká škola Josefa Škvoreckého) s.r.o. Skripta Literární akademie. ISBN 978-80-86877-67-9.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ, 2010. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 9788073676834.
TV spoty [online], 2011. In: . [cit. 2021-07-20]. Dostupné z: http://www.tvspoty.cz/
Venkov, 2009. In: Postavení venkova v krajích [online]. Praha: Český statistický úřad, s. 120 [cit. 2021-07-20]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/postaveni_venkova_v_krajich_cr
Vše o ČT: základní informace, 2021. In: Česká televize [online]. Praha: Česká televize [cit. 2021-07-23]. Dostupné z: https://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/zakladni-informace-o-ct/
Výroční zpráva o hospodaření České televize v roce 2009, 2010. In: . Praha: Česká televize, ročník 2010, číslo 1. Dostupné také z: https://img.ceskatelevize.cz/boss/image/contents/rada-ct/vyrocni_zpravy/prilohy_09/hospodareni_2.pdf
Výroční zpráva o hospodaření České televize v roce 2020, 2021. In: . Praha: Česká televize, ročník 2021, číslo 1. Dostupné také z: https://img.ceskatelevize.cz/boss/document/1791.pdf?v=1
Výroční zpráva o hospodaření ČT v roce 2011, 2012. In: . Praha: Česká televize. Dostupné také z: http://img.ceskatelevize.cz/boss/image/contents/rada-ct/dokumenty/VZ_CT-2011-hospodareni.pdf
Zákon č. 132/2010 Sb.: O audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, 2010. In: . Praha: Sbírka listin, ročník 2010. Dostupné také z: http://img.ceskatelevize.cz/boss/image/contents/zakony/pdf/sluzby-na-vyzadani.pdf?verze=2017-05-08-20:09:11
Zákon č. 231/2001 Sb.: O provozování rozhlasového a televizního vysílání, 2001. In: . Praha: Sbírka listin. Dostupné také z: https://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?idBiblio=51457&nr=231~2F2001&rpp=15#local-content
Zákon č. 239/1992 Sb.: Zákon České národní rady o Státním fondu kultury České republiky, 1992. In: . Praha: Sbírka listin. Dostupné také z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-239
Zákon č. 302/2011 Sb.: Změna zákona č. 483/1991 Sb., o České televizi, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, 2011. In: . Praha: Sbírka listin, ročník 2011. Dostupné také z: https://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?idBiblio=75073&nr=302~2F2011&rpp=15#local-content
Zákon č. 348/2005 Sb.: O rozhlasových a televizních poplatcích, 2005. In: . Praha: Sbírka listin. Dostupné také z: http://img.ceskatelevize.cz/boss/image/contents/zakony/pdf/zakon-o-rozhlasovych-a-televiznich-poplatcich.pdf?verze=2017-05-08-20:09:11
Zákon č. 40/1995 Sb.: O regulaci reklamy, 1995. In: . Praha: Sbírka listin, ročník 1995. Dostupné také z: https://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?idBiblio=42721&nr=40~2F1995&rpp=15#local-content
Zákon č. 483/1991 Sb.: O České televizi, 1991. In: . Praha: Sbírka listin. Dostupné také z: http://img.ceskatelevize.cz/boss/image/contents/zakony/pdf/zakon-o-ceske-televizi.pdf?verze=2017-05-08-20:09:11
Zákon č. 496/2012 Sb.: O audiovizi, 2012. In: . Praha: Sbírka listin. Dostupné také z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-496
Zprávy o činnosti České televize, 2021. In: Zprávy České televize [online]. Česká televize [cit. 2021-07-20]. Dostupné z: https://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/hospodareni-a-financni-situace/vyrocni-zpravy/
Předběžná náplň práce
Cílem této diplomové práce je nalezení odpovědi na základní výzkumnou otázku: „Došlo po zavedení vysílání reklamy na kanálu ČT 2 ke změně nabídky programů a k jaké?“ V rámci zpracování tohoto tématu je potřebné zvolit výchozí hypotézy, které budou následně přijaty, či odmítnuty. Základní hypotézou je tvrzení, že dojde ke snížení počtu pořadů pro náročného diváka v hlavním vysílacím času. Také lze předpokládat, že takto definované pořady budou přesunuty do méně atraktivního vysílacího času, například mezi půlnoc a šestou hodinu ranní. V rámci analýzy programové skladby lze také zjišťovat, zda v hlavním vysílacím času, tzv. prime time, nebylo zařazeno větší množství zahraničních zábavných komediálních, dobrodružných a detektivních pořadů. K posunu programové nabídky mohlo samozřejmě dojít i u náročnějších pořadů, jakými jsou například dokumenty.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this thesis is to find an answer to the basic research question: "After the introduction of advertising on the CT 2 channel there was a change in the offer of programs and what?" The basic hypothesis is the claim that there will be a reduction in the number of programs for demanding viewers in prime time. It can also be assumed that the programs defined in this way will be moved to a less attractive broadcast time, for example between midnight and six o'clock in the morning. As part of the analysis of the program composition, it is also possible to find out whether a large number of foreign entertaining comedy, adventure and detective programs were not included in the prime time, the so-called prime time. Of course, the program offer could have shifted even for more demanding programs, such as documentaries.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK