Umělá inteligence v karetních hrách pro více hráčů
Název práce v češtině: | Umělá inteligence v karetních hrách pro více hráčů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial Intelligence in Multiplayer Card Games |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martin Pilát, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.02.2021 |
Datum zadání: | 21.03.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.04.2021 |
Zásady pro vypracování |
Karetní a deskové hry díky velké míře náhodnosti a často složitým mechanikám představují zajímavou výzvu pro umělou inteligenci. Cílem práce je implementovat několik karetních her a prozkoumat možnosti umělé inteligence při jejich hraní.
Studentka prozkoumá několik (cca 3) karetních her a typů umělé inteligence, které se pro ně dají použít. Následně bude vytvořen testovací framework, který bude obsahovat implementace těchto her (buď studentkou implementované, nebo existující). Následně studentka implementuje několik typů umělé inteligence pro tyto hry, natrénuje je, porovná mezi sebou a vyhodnotí jejich kvalitu a vlastnosti. |
Seznam odborné literatury |
[1] Guillermo Owen. Game Theory: 4th Edition. Emerald Group Publishing Limited, 2013. ISBN: 978-1-781-90507-4
[2] Ian Millington. AI for games. Third Edition. CRC Press, 2019. ISBN: 978-1-138-48397-2 [3] Guillaume Maurice Jean-Bernard Chaslot. Monte-carlo tree search. Maastricht University, 2010. [4] Nikolaus Hansen, Dirk Arnold, Anne Auger. Evolution Strategies. In: Janusz Kacprzyk; Witold Pedrycz. Handbook of Computational Intelligence, Springer, 2015, 978-3-622-43504-5. |