Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komparativní analýza televizních pořadů Zpívá celá rodina vs Česko hledá Superstar
Název práce v češtině: Komparativní analýza televizních pořadů Zpívá celá rodina vs Česko hledá Superstar
Název v anglickém jazyce: Comparative analyses of television shows Zpívá celá rodina vs Česko hledá Superstar
Klíčová slova: Česko hledá Superstar, Zpívá celá rodina, Superstar, Pop Idol, televizní pěvecké formáty, normalizace, cenzura, televizní zábava
Klíčová slova anglicky: Česko hledá Superstar, Zpívá celá rodina, Superstar, Pop Idol, tv singing formats, normalisation, cenzorship, television entertaiment
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jakub Železný
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 29.01.2021
Datum zadání: 29.01.2021
Datum a čas obhajoby: 01.02.2022 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2022
Datum proběhlé obhajoby: 01.02.2022
Oponenti: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Reference

Primární archivní zdroj:

ČT: Archiv programových fondů České televize, Praha

Prameny a použitá literatura:

Antonelli, W. (2020, December 14). A beginner's guide to Instagram, the wildly popular photo-sharing app with over a billion users. Business Insider [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://www.businessinsider.com/what-is-instagram-how-to-use-guide

Besserová, M. NOVA křížem krážem. Praha: Formát, 2004.

Borovan, A. „Mobily rozjely obchod SuperStar“. Hospodářské noviny (HN.cz), 2022. [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: <https://archiv.hn.cz/c1-14105930-mobily-rozjely-obchod-superstar>

Borovan, A.“ SuperByznys přitahuje firmy“. Hospodářské noviny (HN.cz), (HN.cz) [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: <https://archiv.hn.cz/c1-21876105-superbyznys-pritahuje-firmy>

Bourdieu, P. O televizi. V nakl. Doplněk 1. vyd. Brno: Doplněk, 2002. Edice světových autorů (Doplněk).

Bratislavská lyra – Wikipedie [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://cs.wikipedia.org/wiki/Bratislavská_lyra>

Bren, P. Zelinář a jeho televize: kultura komunismu po pražském jaru 1968. Praha: Academia, 2013. Šťastné zítřky.

Brown, J.A. (1997). Comic book fandom and cultural capital. The Journal of Popular Culture, 30(4), 13-31.

Čekovský Marián, Instagramový účet. [online]. [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://www.instagram.com/cekovskym/

Český rozhlas Dvojka. ,,Nehráli jsme už tři čtvrtě roku. Budeme rádi, až diváky uvidíme naživo, těší se Matěj Ruppert“ | Dvojka. Český rozhlas Dvojka [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://dvojka.rozhlas.cz/nehrali-jsme-uz-tri-ctvrte-roku-budeme-radi-az-divaky-uvidime-nazivo-tesi-se-8469324

Český rozhlas Plus.„Bratislavskou lyru nejdřív opanoval Karel Gott. Později ho vystřídal Elán a slovenský pop“ | Plus. Český rozhlas Plus [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://plus.rozhlas.cz/bratislavskou-lyru-nejdriv-opanoval-karel-gott-pozdeji-ho-vystridal-elan-a-8230338

ČSFD.cz - Aktuálně.cz. Aktuálně - Aktuálně.cz [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://www.aktualne.cz/wiki/kultura/csfdcz-cesko-slovenska-filmova-databaze-csfd/r~i:wiki:2209/

Dáma.cz. ,,Trávníček musel lidi k účasti v Caruso show přemlouvat, lanařil i známé“ – Dáma.cz – web pro všechny ženy a dámy[online]. CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu. [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné zhttps://www.dama.cz/clanek/travnicek-musel-lidi-k-ucasti-v-caruso-show-premlouvat-lanaril-i-zname

Deník.cz. ,,“Žena za pultem: Socialistický hit nebyl tak nevinný, Švorcová mít roli nemusela - Deník.cz - informace, které jsou vám nejblíž [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://www.denik.cz/listopad-89-zivotni-styl/televizni-ikony-normalizacnich-serialu-20201023.html

Denník N - Nezávislý denník. ,,Režisér Pepe Majeský: Finalisti Superstar sú odvážnejší aj rozhľadenejší, aj na nich vidno, ako sa spoločnosť posunula“. Denník N - Nezávislý denník [online]. N Press s.r.o. [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://dennikn.sk/2654586/reziser-pepe-majesky-finalisti-superstar-su-odvaznejsi-aj-rozhladenejsi-aj-na-nich-vidno-ako-sa-spolocnost-posunula-video/?ref=list

Digitální rádio. ,,Televize Nova oslaví pětadvacet let od zahájení vysílání“ | Digitální rádio [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://digital.rozhlas.cz/televize-nova-oslavi-petadvacet-let-od-zahajeni-vysilani-7751964

Dvořák, V. Všechny náhody mého života. Praha: Československý spisovatel, 2010.

Dyer, R. Only entertainment. Routledge, 2005.

Esser, A. (2013). Format is King”: Television Formats and Commercialisation. In Private Television in Western Europe (pp. 151-168). Palgrave Macmillan, London.
Flowee.cz. ,,iMucha show má v Dubaji předvoj.Šátky, které si oblíbila i Lucie“ Flowee.cz [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://www.flowee.cz/floweecity/styl/9385-imucha-show-ma-v-dubaji-predvoj-satky-ktere-si-oblibila-i-lucie-bila

Fremantle.com. 2022. Our history | Fremantle. [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://fremantle.com/our-history/>

Gray, J. Television entertainment. Routledge, 2009.

Havel, V. O lidskou identitu: úvahy, fejetony, protesty, polemiky, prohlášení a rozhovory z let 1969-1979. Purley: Rozmluvy, 1984. Rozmluvy.

Hospodářské noviny. ,,Televize v Česku chtějí konkurovat Netflixu, Investují do vlastních videoték“ Hospodářské noviny [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: <https://archiv.hn.cz/c1-66994150-ceske-televize-chteji-konkurovat-netflixu-investuji-do-vlastnich-videotek>

iDNES.cz. 2022. ,,Bude mít Česko druhou SuperStar“ - iDNES.cz [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:https://www.idnes.cz/revue/spolecnost/bude-mit-cesko-druhou-superstar.A040527_140353_lidicky_jup

iDNES.cz ,,Do-re-mi po rekordních šesti letech končí“. IDNES.cz [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://www.idnes.cz/kultura/film-televize/do-re-mi-po-rekordnich-sesti-letech-konci.A041001_170748_filmvideo_gra

Jan P. Muchow — Lidé — Česká televize. Česká televize. [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:https://www.ceskatelevize.cz/lide/jan-p-muchow/

Jenkins, H. (2007). The future of fandom. In: Gray, J., Sandvoss, C., Harrington, C., (ed.) Fandom: Identities and communities in a mediated world (pp. 357-364). New York: University Press.

Jirák, J. a Köpplová, B. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015.

Kjus, Y. (2009). Everyone needs idols: Reality television and transformations in media structure, production and output. European Journal of Communication, 24(3), 287-304.

Lupa.cz,,Komu teď vlastně patří televize Nova? Lupa.cz - server o českém Internetu [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://www.lupa.cz/clanky/komu-ted-vlastne-patri-televize-nova/

Kopal, P., ed. Film a dějiny: Normalizace. 4. Praha: Casablanca, 2014.

Krajské listy.cz. ,,Písně nemají melodii, herci, kteří něco umějí, jsou asi tak čtyři. A herečky žádné.“ Svět Tomáše Koloce | Krajské listy.cz [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:https://www.krajskelisty.cz/moravskoslezsky-kraj/26498-dnesni-pisne-nemaji-melodii-text-dej-herci-kteri-umeji-mluvit-zpivat-i-tancit-jsou-asi-tak-ctyri-a-herecky-zadne-svet-tomase-koloce.htm

Kriušenko, A. a Miller, M. ,,České televize chtějí konkurovat Netlfixu“ Hospodářské noviny (HN.cz) [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://archiv.hn.cz/c1-66994150-ceske-televize-chteji-konkurovat-netflixu-investuji-do-vlastnich-videotek

Kruml, M. Televize? Televize!: procházka prvními šesti dekádami televizního vysílání u nás pro začátečníky i pokročilé. [Praha]: Česká televize, 2013.

Leoš Mareš, Instagramový účet. [online]. [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://www.instagram.com/leosmares/>

Lucie — Lidé — Česká televize. Česká televize [online]. Česká televize 1996 [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z<:https://www.ceskatelevize.cz/lide/skupina-lucie/

Marketing & Media. 2022. ,,Nova chce Superstar II“ - Marketing & Media. [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://mam.cz/media/2004-03/nova-chce-superstar-ii-2/>

MediaGuru. Homepage. ,,Retro vydání Zpívá celá rodina skončilo pod milionem“ | MediaGuru. Homepage | MediaGuru [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2013/05/retro-vydani-zpiva-cela-rodina-skoncilo-pod-milionem/

MediaGuru. Homepage.,, ,,ČT vrátí na obrazovky pořad Zpívá celá rodina“ | MediaGuru [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://www.mediaguru.cz/clanky/2014/11/ct-vrati-na-obrazovky-porad-zpiva-cela-rodina/https://www.csfd.cz/tvurce/29110-vladimir-dvorak/prehled/

MediaSmarts. 2022. The Good Things About Television. [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://mediasmarts.ca/television/good-things-about-television>

Miro Šmajda – Wikipedie [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://cs.wikipedia.org/wiki/Miro_Šmajda>

Monika Bagárová, Instagramový účet. [online]. [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://www.instagram.com/bagarovamonika/

Moran, A., & Malbon, J. (2006). Understanding the global TV format. Intellect Books.

Navrátil, M., 2022. Mirai Navrátil - iDNES.cz. [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://www.idnes.cz/wiki/kultura/mirai-navratil.K464048>

Nova. ,,Toto je porota SuperStar 2021! Pěvecké výkony bude hodnotit oblíbená pětice.“ Nova [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://tv.nova.cz/novinky/clanek/67418-toto-je-porota-superstar-2021-pevecke-vykony-bude-hodnotit-oblibena-petice

Nova. ,,VZPOMÍNÁTE SI NA NĚ? Hvězdná pěchota SuperStar útočí! Zvolte jejího generála. ANKETA.“ Nova [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://tv.nova.cz/novinky/clanek/51785-vzpominate-si-na-ne-hvezdna-pechota-superstar-utoci-zvolte-jejiho-generala-anketa

Novinky.cz. ,,Zpívá celá rodina je soutěží rodinných týmů, ne jednotlivců. Říká režisér Petr Soukup“ Novinky.cz [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:https://www.novinky.cz/vase-zpravy/clanek/zpiva-cela-rodina-je-soutezi-rodinnych-tymu-ne-jednotlivcu-rika-reziser-petr-soukup-40161042

Patrície Pagáčová, Instagramový účet. [online]. [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://www.instagram.com/patricie.pagacova/

Pavol Habera, Instagramový účet. [online]. [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://www.instagram.com/pavolhabera/

Píseň pro Rudolfa III. - Wikipedia 2022. [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%ADseň_pro_Rudolfa_III>

Podnikatel.cz - největší server pro podnikatele v ČR [online]. Dostupné z: https://www.podnikatel.cz/pruvodce/obchodni-znacka-brand/influencer-vlivny-uzivatel

Postman, N. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. Praha: Mladá fronta, 1999. Souvislosti (Mladá fronta).

Potůček, J. ,,Komu teď vlastně patří televize Nova?“ - Lupa.cz. [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné: <https://www.lupa.cz/clanky/komu-ted-vlastne-patri-televize-nova/>

Prime-time | MediaGuru. Homepage | MediaGuru [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/slovnik-a-mediatypy/slovnik/klicova-slova/prime-time/
Profile. RTL GROUP [online]. RTL Group 2021 [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://www.rtlgroup.com/en/about_us/the_group/profile.cfm

Radio Servis 2022. [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: <http://www.radioservis-as.cz/archiv07/25_07/25plus.htm>

Reijnders, S. L., Rooijakkers, G., & Van Zoonen, L. (2007). Community spirit and competition in Idols: Ritual meanings of a TV talent quest. European Journal of Communication, 22(3), 275-292.

Rozjezdy pro hvězdy – Wikipedie [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/Rozjezdy_pro_hvězdy

Simon Fuller - Variety500 - Top 500 Entertainment Business Leaders | Variety.com. Variety [online]. Variety Media, LLC. All Rights Reserved. [[online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://variety.com/exec/simon-fuller/

Stratton, J. (2008). The Idol audience: Judging, interactivity and entertainment. In Sonic Synergies: Music, Technology, Community, Identity (pp. 157-168). Ashgate.

Sullivan, J. L. (2013). Media audiences: Effects, users, institutions, and power. Sage Publications.

SuperStar | Televizní pořady online - Voyo. Voyo - Sledujte filmy, seriály a sport online [online]. Voyo [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://voyo.nova.cz/porady/226-superstar/cele-dily/760

Štefl, S a Šulc, Š. Šílenství jménem Superstar. Praha: Formát, 2004

Théberge, P. (2005). Everyday Fandom: Fan Clubs, Blogging, and the Quotidian Rhythms of the Internet. Canadian Journal of Communication, 30(4), 485-502.
Thompson, J. B. Média a modernita: sociální teorie médií. Praha: Karolinum, 2004. Mediální studia.

Ulož.to - Aktuálně.cz. Aktuálně - Aktuálně.cz [online]. [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://www.aktualne.cz/wiki/veda-a-technika/uloz-to-cz/r~i:wiki:2015/

Vahuri, J. (2013). Media as Practice Approach to the Disney Media and its Fan Audiences (Doctoral dissertation, Doctoral dissertation). Erasmus University Rotterdam, Rotterdam).

Wei, J. (2016). “I'm the Next American Idol”: Cooling Out, Accounts, and Perseverance at Reality Talent Show Auditions. Symbolic Interaction, 39(1), 3-25.

What is Spotify? - Spotify. 302 Found [online]. Dostupné z: https://support.spotify.com/us/article/what-is-spotify/

Zpívá celá rodina (1975) | ČSFD.cz . ČSFD.cz [online]. [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://www.csfd.cz/film/273603-zpiva-cela-rodina/prehled/

Zpívá celá rodina (2015) | ČSFD.cz . ČSFD.cz [[online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z:https://www.csfd.cz/film/401661-zpiva-cela-rodina/prehled/

Zpívá celá rodina (2015) | ČSFD.cz . ČSFD.cz [online] [cit. 03.01.2022]. Dostupné z: https://www.csfd.cz/film/401661-zpiva-cela-rodina/prehled/

Zpívá celá rodina 2013 (2013). ČSFD.cz . ČSFD.cz [online]: cit. 03.01.2022]. Dostupné z:<https://www.csfd.cz/film/342522-zpiva-cela-rodina-2013/prehled/>

Respondenti z řad hudebních odborníků:

Fendrichová P., osobní rozhovor s vokální pedagožkou, 2021.

Dvořák M., telefonický rozhovor s hudebním producentem, muzikantem a skladatelem, 2021.

Kleník J., telefonický rozhovor s hudebním producentem a muzikantem, 2021.

Muchow J.P., osobní rozhovor s hudebním producentem a skladatelem, 2021.

Navrátil M., telefonický rozhovor s populárním zpěvákem, 2021.

Šmajda M., osobní rozhovor s bývalým finalistou televizního formátu Superstar, 2021

Záhorovský J., osobní rozhovor s bývalým finalistou televizního formátu Superstar, 2021.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá komparativní analýzou dvou pěveckých soutěží Zpívá celá rodina a Česko hledá Superstar. Komparace vychází z analýzy pořadů Zpívá celá rodina a Česko hledá Superstar. Vzhledem k tomu, že se zkoumané televizní pěvecké soutěže vysílaly v různých epochách, lze sledovat výrazné odlišnosti mezi oběma televizními pořady.

Teoretická část se věnuje televizní zábavě, definici televizních formátů pěveckých soutěžích, ale také popisu mediálního publika a televizních fanoušků. Diplomová práce obsahuje stručný popis televizních hudebních pořadů a pěveckých soutěží, které byly na tuzemském trhu dostupné. Následná komparativní analýza vznikla porovnáním dvou zmiňovaných pěveckých soutěží.

Diplomová práce předkládá zjištění, že rozdílné doby se významně podílely na podobě televizních pěveckých soutěží a také měly do značné míry vliv na preference televizního publika. Práce rovněž obsahuje zdůvodnění, proč byly zmíněné pořady natolik oblíbené u televizních diváků a zda by mohl být koncept Zpívá celá rodina úspěšný i dnes. Toto zdůvodnění je podloženo komentáři hudebních odborníků a osobní zkušeností z účinkování v televizním formátu Superstar.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis deals with a comparative analysis of two singing competitions, Zpívá celá rodina and Česko hledá Superstar. The comparison is based on the analysis of the shows Zpívá celá rodina and Česko hledá Superstar. Since the analysed television singing competitions were broadcast in different eras, significant differences between the two television shows can be observed.

The theoretical part deals with television entertainment, the definition of television singing contest formats, as well as the description of media audiences and television fans. The thesis includes a brief description of the TV music shows and singing competitions that were available on the domestic market. The following comparative analysis is based on comparing the two mentioned singing competitions.

The thesis presents the findings that the different eras contributed significantly to the form of the television singing competitions and also had a considerable influence on the preferences of the television audience. The thesis also provides a rationale as to why the the above mentioned shows were so popular with television audiences and whether the concept of Zpívá celá rodina could still be successful today. This justification is supported by comments by music experts and personal experience of participating in the Superstar television format.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK