Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Didaktická hra ve výuce zeměpisu na základních školách
Název práce v češtině: Didaktická hra ve výuce zeměpisu na základních školách
Název v anglickém jazyce: Didactic game in teaching geography at primary schools
Klíčová slova: zeměpis, aktivizující metody, hra, didaktická hra, praktická využitelnost, základní škola
Klíčová slova anglicky: geography, activation methods, game, educational game, practical usability, primary school
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jakub Jelen, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.12.2020
Datum zadání: 17.01.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 17.01.2021
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 18.09.2024
Oponenti: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D.
Seznam odborné literatury
BELZ, H., SIEGRIST, M. (2001): Klíčové kompetence a jejich rozvíjení; východiska, metody, cvičení a hry. Portál, Praha.
ČÁP, J., MAREŠ, J. (2001): Psychologie pro učitele. Praha, Portál.
FRANC, D., ZOUNKOVÁ, D., MARTIN, A. (2007): Učení zážitkem a hrou. Computer Press, a.s., Brno.
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. (2007): Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Hanex, Olomouc.
JANKOVCOVÁ, M., PRŮCHA, J., KOUDELA, J. (1988): Aktivizující metody v pedagogické praxi středních škol. SPN, Praha.
KALHOUS, Z., OBST, O. (2009): Školní didaktika. Portál, Praha.
KAŠOVÁ, J. (1995): Škola trochu jinak: projektové vyučování v teorii i praxi. Iuventa, Kroměříž.
KOTRBA, T., LACINA, L. (2007): Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Společnost pro odbornou literaturu Barrister&Principal, Brno.
KREJČOVÁ, L. (2011): Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Grada, České Budějovice
SOCHOROVÁ, Libuše. Didaktická hra a její význam ve vyučování. Metodický portál: Články [online]. 26. 10. 2011, [cit. 2021-01-16]. Dostupný z WWW: . ISSN 1802-4785.
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá výzkumem využití geografických her ve výuce zeměpisu. Cílem práce je zhodnocení frekvence a úspěšnosti využití geografických her a praktická realizace vlastní geografické hry, která by přispěla při výuce zeměpisu k rozvíjení dílčích dovedností žáků. V teoretické části se bude práce zabývat teorií didaktických her, praktickým využitím aktivizačních metod ve výuce a v neposlední řadě také klíčovými kompetencemi a jejich rozvojem. Praktická část bude zaměřena na tvorbu vlastní didaktické hry, jejíž součástí bude také dotazníkové šetření zaměřující se na frekvenci a úspěšnost využití didaktických her ve výuce zeměpisu na základních nebo středních školách s dílčím cílem ověřit úspěšnost vytvořené hry.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK