Didaktická hra ve výuce zeměpisu na základních školách
Název práce v češtině: | Didaktická hra ve výuce zeměpisu na základních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Didactic game in teaching geography at primary schools |
Klíčová slova: | zeměpis, aktivizující metody, hra, didaktická hra, praktická využitelnost, základní škola |
Klíčová slova anglicky: | geography, activation methods, game, educational game, practical usability, primary school |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jakub Jelen, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.12.2020 |
Datum zadání: | 17.01.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 17.01.2021 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2024 |
Oponenti: | RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. |
Konzultanti: | RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
BELZ, H., SIEGRIST, M. (2001): Klíčové kompetence a jejich rozvíjení; východiska, metody, cvičení a hry. Portál, Praha. ČÁP, J., MAREŠ, J. (2001): Psychologie pro učitele. Praha, Portál. FRANC, D., ZOUNKOVÁ, D., MARTIN, A. (2007): Učení zážitkem a hrou. Computer Press, a.s., Brno. GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. (2007): Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Hanex, Olomouc. JANKOVCOVÁ, M., PRŮCHA, J., KOUDELA, J. (1988): Aktivizující metody v pedagogické praxi středních škol. SPN, Praha. KALHOUS, Z., OBST, O. (2009): Školní didaktika. Portál, Praha. KAŠOVÁ, J. (1995): Škola trochu jinak: projektové vyučování v teorii i praxi. Iuventa, Kroměříž. KOTRBA, T., LACINA, L. (2007): Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Společnost pro odbornou literaturu Barrister&Principal, Brno. KREJČOVÁ, L. (2011): Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Grada, České Budějovice SOCHOROVÁ, Libuše. Didaktická hra a její význam ve vyučování. Metodický portál: Články [online]. 26. 10. 2011, [cit. 2021-01-16]. Dostupný z WWW: |
Předběžná náplň práce |
Práce se zabývá výzkumem využití geografických her ve výuce zeměpisu. Cílem práce je zhodnocení frekvence a úspěšnosti využití geografických her a praktická realizace vlastní geografické hry, která by přispěla při výuce zeměpisu k rozvíjení dílčích dovedností žáků. V teoretické části se bude práce zabývat teorií didaktických her, praktickým využitím aktivizačních metod ve výuce a v neposlední řadě také klíčovými kompetencemi a jejich rozvojem. Praktická část bude zaměřena na tvorbu vlastní didaktické hry, jejíž součástí bude také dotazníkové šetření zaměřující se na frekvenci a úspěšnost využití didaktických her ve výuce zeměpisu na základních nebo středních školách s dílčím cílem ověřit úspěšnost vytvořené hry. |